8 Mayıs 2017 Pazartesi

Hiç evlenmeyen erkekler eşcinseldir


Önce şur'dan başlayayım. Şöyle erkekler eşcinseldir, böyle erkekler eşcinseldir diyorum ya başkaları tarafından da öyle denildiği için; doğruluk payı neredeyse % 100'dür kabul etmeseniz de. Alternatifler vardır tabir edilen kişilerin eşcinsel olmaması gibi ama bunlar eşcinselliğe dair gerçekleri bulandıramaz bile. Zaten ben olanlar üzerinden konuşuyorum; eşcinsel değilse de değildir. Beni ilgilendiren eşcinselliğin yansımaları.

Konumuz hiç evlenmeyen erkekler. Evet hiç evlenmeyen erkekler eşcinseldir ve takdir edilesidirler heteroseksüel evlilik yaparak kadınların başını yakan ve eşcinsellik hakkındaki önyargıları pekiştirdikleir için. Çünkü "karşı cinsle ilişkiye girebiliyorsan heteroseksüelsindir" savını pekiştiriyorlar bu yüzden. Evlenmeyen erkekler de ekonomik koşulları öne sürüyorlar, nasip-kısmet meselesi diye falan geçiştiriyorlar ama en azından yanlış yola SAPMIYORLAR! Gerçekten çok büyük cesaret sayılabilir heteroseksist bir toplumda çğunluğu karşına almak, hakkında çıkan dedikodulara göğüs germek. Güçlü bir psikoloji gerektirebilir. Böyle söyleyince de heteroseksüel evlilik yapan eşcnselleri normal karşılamam gerekiyor değil mi heteroseksüel bir dünyada eşcinsellerin karşılaşabilecekleri sorunları düşününce. Yanlış olanları tabiki de eleştireceğim, zorlukları da dile getireceğim; bundan çelişkili bir durum olduğunu zannetmiyorum. Sadece varolan gerçeklere çok taraflı bakıyor ve çok yönlü düşünüyorum. Zorluklar da var homofobiye dair, cesaretsizlikler de, yenilgiler de, ikiyüzlülükler de, kurban olanların kurban etme durumları da, elden gelen çabayı göstermeler de ve de her şeye rağmen tüm dünyayı karşısına alanlar da...

Yalnız bir şeye üzülüyorum biraz biliyor musunuz. Heteroseksüel yaşama yönelen eşcinseller var tamam, eşcinsel hakları için mücadele eden açık eşinseller de... Bunlar bir şekilde eşcinselliklerini yaşıyorlar ama. Heteroseksüel evlilik yapmayıp da eşcinselliğini yaşayamayan eşcinsellere üzülüyorum ben. Bu dünyada homofobi zor ama eşcisnellerin kendileriyle barışamayıp eşcinselliklerini gerçekleştirimemeleri çok üzücü. Heteroseksüel evlilik yapıp eşcinselliğini çok derinlere gömen eşcinsellere de üzülüyorum. İnsanın kendine, yapısına dair gerçekleri iptal etmesi kabul edilebilir bir şey değil. Ben istediğim gibi yaşayamayaınca, yaşamanın ne anlamı olabilir ki...

Ben "şöyle olanlar eşcinsel, böyle olanlar eşcinsel" derken, eşcinsel olmayanları eşcinselmiş gibi göstermek gibi bir derdim olabilir mi? Ama "herkes eşcinsel değildir" öyle veya böyle bir şekilde homofobi barındırıyor olabilir. Çünkü heteroseksist dünyada eşcinseller bile heteroseksüellere eşcinselliği konduramayabiliyor. Özellikle transseksüelliği seçen eşcinseller daha bir homofobik oluyor bedenleriyle barışamayan eşcinseller oldukları için. Heteroseksüel evlilik yapıp akabinde boşanarak kendileirni temize çıkaran eşcinsellerin de affedilecek bir tarafları yok. Biliyorum homofobik dünyada herkesin bir gerekçesi var yanlışlarına ama ben yapmıyorsam o yanlışı, sen de yapma be kardeşim! Ay çunu da ilave edeyim... Heteroseksüel evlilik yapan eşcinsellerin üzerinde evlilik ne kadar eğreti duruyor değil mi? Bazen insan bu tür evliliklerde kimin kadın kimin erkek olduğunu karıştırıyor.

Düşünceleirmi saçma bulanlara da söyleyeceğim tek bir şey olabilir; homofobiksiniz! İyi düşünün!

Pardon..! "Evlenmemek modern çağda bir tercihtir" seviyesinde de değiliz hala; bunu da unutmayalım!

Nerden aklıma geldi? derseniz bu konu... Siz hiç evlilik yapmayan erkeklerle karşılaşmıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder