7 Mayıs 2017 Pazar

Cinsiyetsiz internet, cinsiyetsiz dünya!


Cinsiyetsiz bir geleceğin önemine vurgu yaparken, doğadaki varolan kimliklere karşı olmadığımı her aklı başında insan görebilirdi ama kalktılar beni transfobik yaptı bazıları trans haklarını desteklediğim halde ve fi tarihinden beri transseksüel veya travesti arkadaşlarım olduğu halde. Hiçbir transseksüel arkadaşım da benim transseksüelliğe karşı bir nefretimin olduğunu düşünmemiştir 3 bin yılına ait düşüncelerime rağmen. Farkında mısınız, son dönem LGBTİ tabirlileri ülke muhafazakarlaştıkça daha bir cinsiyetçi olmaya başladı. Tanıma bakar mısınız; "Ben heteroseksüel bir transım." Oldu canım... Sen bir eşcinselsin! dediğim zaman da köpürdüler... Ayol daha düne kadar kendini eşcinsel olarak tanımlıyordun; hala da akıl ve mantık çerçevesinde yaşadıkların eşcinselliğe dair: 1. Seninle beraber olanlar eşcinsel, 2. Cinsiyet biyolojik ve toplumsal bir şeydir. İnsanın yaşarken nasıl davrandığı ve giyindiği, nasıl göründüğü toplumsal bir şeydir. Ben hayatın içinde faaliyette bulunurken kaş, göz, kirpik, külotlu çorap, topuklu ayakkabı, boxer, pantolon, etek, bıyık, permalı saç, meme, penis vesaire bir şey aklıma gelmiyor. O anda bir şey yapıyorsun ve nasıl bir bedene ve kimliğe sahip olduğun, kimliğininin hangi kalıplar çerçevesinde olduğu aklına gelmiyor. Ama sen koşu parkurunda koşarken kalçanı cinisyetine göre sallayıp sallamamayı düşünüyorsan, o zaman ben senin aklından şüphe ederim bebeğim. Yemek yerken ben şu cinisyettenim, şöyle yemeliyim diye bir şey olamaz. Uyurken sert uyuyayım, veya yumuşak uyuyayım diyorsan, sen o zaman doğanı yitirmiş bir kişisindir. Transseksüellik, heteroseksist dünyada cinisyetçi bir varoluş şeklidir. Bunun başka bir açıkalması yoktur, olamaz da. Tekrar hatırlatayım... Eğer bir insanaın psikolojisi özgüven yetersizliğinden dolayı doğal değil de heteroseksistçe varolma kapasitesindeyse, elbette o kişinin transseksüellliğini destekleirm ve trans haklarının da şiddetli bir şekilde savunucusuyumdur. Kişi trans şekilde varolabiliyorsa, onun o şekildeki yaşama hakkına saygı duyulmalı ve o hakkın savunusu yapılmalı. Kişi çok meşakatli olmasına rağmen transseksüelliği seçiyorsa, o psikolojinin yanında durulmalı elbette. Bakınız... Biyolojik erkeklik ve kadınlık var, bir de kimi sevdiğine göre cinsel yönelim var. Benim kimi nasıl sevdiğim, kendimi inanmadığım cinisyet şeyine(kimlik bile diyemiyorum ne yazık ki!) göre tanımlamamı gerektirmiyor. Adam benimle sevişirken benden kadın kıyafeti giymemi istiyor. Ayol sen bir eşcinselsin ki bir erkekle sevişmeye gelmişsin. Ben kadın olsam bana gelmeyecektin ki. Kadın kıyafeti giymem ne beni kadın yapar, ne de seni erkek. İkimiz de biyolojik erkek ve de eşcinseliz işte. Konuyu fazla dağıtmayayım; nereye bağlayacağım. Bu arada konular da durduk yerde aklıma gelmiyor; haberler dürtüklüyor beni. Transseksüellik gelişmemiş veya geleneksel toplumların cinisyetçiliğine dayalı olarak bireyleirn varoluşuna ön ayak olan bir özgüvensizliktir, bir heteroseksizmi içselleştirme halidir ve de resmen içselleştirilmiş bir homofobidir. Gelişmiş medeni toplumlar ve de hayata evrensel bakabilenler cinsiyetçi bir dünyaya karşıdırlar ve geleceğin cinisyetsiz olacağını bilirler. Sosyolojik evrim eksikliğinden dolayı şu anda transseksüelliğin kabul edilmesi gerekiyor diyorsanız, ben de hayatı geriden yaşamak zorunda değilim diyorum öyleyse. Şöyle bir gerçek var... Muhafazakar toplumlar çok homofobik oldukları için, insanlar ister istemez kendilerini her iki toplumsal cinsiyetten birine uydurmaya çalışarak varolma yolunu seçiyorlar. Gelişmiş toplumlarda transseksüellik neden az veya kişiler cinsiyet kimliklerini neden bedenlerinden bağımsız ilan ediyorlar..? Penisli kadınlar, vajinalı erkekler... Gelecekteki cinisyetsiz dünyada artık ben erkeğim, ben kadınım diye bir şey kalmayacak. O zamana kadar günümüz transseksüelleri yaşamış olsalar, kuşak çatışmasına sebep olan birer dinazor olarak lanse edilirler sanırım. Çünkü komik kaçacak ben kadın veya erkeğim demek ve cinsiyet kalıpları çerçevesinde yaşamak. Anlattıklarım sizlere biliyorum çok fantastik geliyor ama ne yazık ki geleceğin gerçeği... Transseksüeller bu duruma üzülüyorlardır biliyorum ama gerçekler acıdır ne yazık ki.

Danimarka internet üzerinde formlarda karşımıza çıkan cinisyet sorularını kaldırmış da...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder