23 Mart 2017 Perşembe

Trans bir arkadaşımın kedisinin ayağını kırmışlar!


İki kedi oğlum 3. yaşlarına yaklaşırken trafik canavarına kurban gitmediler ama...
İnsan tecrübe ederek daha iyi öğreniyor kediler dünyasını...
Gri erkek kedim bu yılın başlarında evi terk etti. Sokakta gördüm, gelmedi eve... Demek ki doğa sayılmasa da doğa olarak kabul edilebilecek sokağı tercih etti diye düşündüm.
Siyah kedim de, o da erkek bu arada, 1-2 güne bir geliyor artık eve. Sanırım özellikle erkek kedilerin doğasına en uygun yaşam alanı sokaklar, diye düşünmeye başladım (Sokaktaki kediler fırsat buldukça benim salonda konaklıyorlar ama evde doğanlar sokağı tercih ediyor; tuhaf!). Mesela tecrübeli erkek kedilerin parpısını falan yiyiyor siyah kedi-m ama gene de eve getiremiyorum. Dünden beri gene yok ortalıklarda. Aklım sürekli onda ya başına bir şey geldiyse diye.
Trans bir arkadaşımın kedisini karşı apart yötecisi döverek ayağının birini sakatlamış. Yavrulayan bir kedinin de 5 yavrusunu sokağa atmış bu adam ayrıca... Tanrı'dan mahalleden birisi sahiplenmiş yavruları...
Bu arada geçen yıldan beri bizim Cat'i kızın yavruları 3-4 haftadan sonra nezle-grip oluyor ve ölüyorlar. Çünkü yaşlı olduğu için sanırım sütü besleyici değil ve yavruların bağışıklık sistemi zayıflıyor. Bu yıl da bir tanesi öldü ve iki tanesi idare ediyor. Umarım yaşarlar.
Anne Cat'i kızım sokaktan geldi ve aramızda zamanla çok güçlü bir bağ oluştu. Artık birbirimizi çok iyi anlayabiliyoruz. O tam anlamıyla güveniyor bana. Çok asil bir kedi ama sokaklar onu katılaştırmış, ürkek yapmış.
Benim kedilerimle en büyük sorunum, az yemek yemeleri. Her yolu deniyorum ama ben çabaladıkça sanki benim gibi rejim yapıyorlar. Başında durarak, okşayarak, dil dökerek yemek yediriyorum ancak. Kediler etçildir ama "Bu kırmızı et, ben yemem veya vejeteryanım" der gibiler sanki. Mamalar da bir süre sonra sıradanlaşıyor sanırım onlar için. Bir de tercihleri de farklı farklı. Kimisi süt seviyor, kimisi sevmiyor, hele peynire bayılır kediler ama benim kediler hiç tercih etmediler. Yumurtayı falan da hiç sevmiyorlar. Kimisi makarna seviyor, kimisi dönüp bakmıyor bile. Ortak buluştukları yemek çeşidi tavuk ve balık. Mamalarını da bu doğrultuda alıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder