28 Şubat 2017 Salı

Bu ülkenin eşcinselleri savunulmayı hak etmiyor


İnsan ağzından çıkacak lafı iki kere düşünerek konuşmalıdır ama ben bugüne kadar hiç pişman olacağım laf etmedim, bundan sonra da etmem. Hep bir dayanağı, hep bir sebebi vardır düşüncelerimin, ifadelerimin ve kesinlikle art niyet yoktur. Yaptıklarım ve yapacaklarım da iyi niyet çerçevesindedir. Ve kesinlikle kişisel hiçbir çıkarım olmamıştır, olmayacaktır, olamaz da. Tek çıkarım ancak birilerinin mutluluğundan manevi huzur duymak olabilir. Bir şey yaparken de hiç öyle kahraman olmak, meşhur olmak gibi dertlerim olmamıştır öyle algılanıyorsa da eğer. Çünkü faydalı olmaya çalıştığım işlere gelinceye kadar benim özelimde o kadar çok şey var ki yaptığım ve beni tatmin eden. Mesela homofobi olmasa benim eşcinsellikle ilgili bir şey yapmak gibi ne derdim olabilir ki? Çünkü insan kendine inandıktan sonra karşıtlıklar bir süre sonra bitiyor. Ama bu ülkenin eşcinselleri kendilerine, kimliklerine inanmıyorlar ne yazık ki. Sadece eşCİNSELLİKlerinin farkındalar; kimliklerinin doğallığının ve doğruluğunun farkında değiller ki kendileri için yapılan güzelliklere bile itibarları yok. Adam eşcinselim diyor, homofobiden şikayetçi ama gel gelelim görünür olmak gibi, kimliğinin arkasında durmak gibi, haksızlıklara karşı kendini savunmak gibi derdi yok. Sosyal medya sayfalarına falan bakarsanız ve eşcinsellerin interneti hangi amaçlı kullandığını görürseniz, bin yıl geçse de bu ülkede eşcinsel haklarının esamesinin bile okunmayacağını anlarsınız. Eşcinsel hakları denilince eşcinsel evllik geliyor, o da olasılıksız bir şey diye düşünülüyor. Dahası bilinçli eşcinsel yok bu ülkede. Daha eşcinselliğin ne olduğu bilinmiyor. Kağıt üzerinde bilseler bile uygulamada doğru bir eşcinsellik yok gene de. Şimdi eşcinselliği bilmeyen, öğrenmek istemeyen bilinçsiz bir eşcinseli ne kadar savunabilirsin, nereye kadar savunabilirsin? Zaten eşcinseller kimliklerinin arkasında durmayınca, homofobikler başkalarının ecinsel haklarını savunan eşcinsellere böyle bir savunu yaptırtmıyorlar ki. Kendini savunmayan bir eşcinselin yakın çevresini başka bir eşcinsel ne kadar ikna edebilir? Kendini savunamayan eşcinseller yüzünden eşcinselliği savunan eşcinseller hedef haline geliyorlar. Ben zarar görüyorsam, mağdur eşcinselin de mağduriyetine rağmen sesi çıkmıyorsa ben ne yapabilirim? Sen eşcinselliğin doğal bir özellik olduğunu savun; eşcinseller eşcinselliği sadece cinsellik olarak düşünsün. Ne saçma bir şey. Keşke eşcinseller gündelik hayatın içinde ayrımcılığa maruz kalmasaydı da, eşcinsel hakları diye bir şeyin mücadelesine gerek kalınmasaydı. Soruyorum eşcinsellere; eşcinsel hakları ne demektir; CD olmak, raflarda yerini almaktır! Travestiliktir, ben eşcinsel değilim biseksüelim demektir..! Adamların 1 saatte okuyarak bilinçleneceği broşürü okumak gibi dertleri bile yok. N'apılablir peki? Hiçbir şey. Herkes homofobiye maruz kala kala haklarını savunmayı öğrensin diyorum. Ben bundan sonra yerelde ve ulusal bazda kendi projelerim ve etkinlikelerim dışında hiçbir eşcinsel eylem içinde bulunmayacağımı belirtmek istiyorum. Kaos GL'nin fanzin günlerinden-ucundan bucağından bir şeyler yapmaya çalıştığım günlerden beri inanın eşcinsellerin zihniyetlerinde zerre kadar bir değişim varsa...! 25 sene önceki eşcinsel ne düşünüyorsa, günümüz eşcinseli de aynı derecede klişe düşünüyor. Eşcinsellik diyince nasıl bir algı var, ne akla geliyor..? Kim için ve ne için ne yapıyoruz? İşin en acı tarafı da ne biliyor musunuz? Adamlara yardımcı olmaya çalışıyorsun, zorda kalınca veya egolar devreye girince veya çıkarlarına ters düşünce sana düşman oluyorlar, seni karalıyorlar. Yazıklar olsun diyorum, lanet olsun diyorum! Bundan sonra, biraz önce de dediğim kendi projelerim ve etkinliklerim dışında başka hiçbir yerde ve hiçbir şeyde yer almasam da, düşüncelerimi ifade etmeye, paylaşmaya ve birilerine kendileri aldıkları sürece yardımcı olmaya çalışacağım. Konuyla alakalı olarak çok bilinçli olunmasa da, en azından kötü niyetli olmyan insanlarla bir aradalıklarımız devam edecek. Hoçakal diyorum yerel ve ulusal bazdaki eylemlere... Hayatın içinde eşcinsel olarak varolmak bile, kendileri için mücadele edilmesinin kıymetini bilmeyen eşcinsellerin haklarını savunmaktan daha faydalıdır eşcinselliğe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder