4 Ocak 2017 Çarşamba

Bir eşcinselin hangi cins koğuşa yerleştirilmesi gerektiğini sorguluyorsun da, eşcinselliği niye kabul etmiyorsun?


Bir gazete demiş ki, tutuklanan eşcinsel modacı Barbaroş Şansal hangi koğuşta kalacak; erkekler koğuşunda mı, kadınlar koğuşunda mı? Bu soruyu sormasını biliyorsunuz da, neden eşcinselliği kabul etmiyorsunuz, neden homofobiksiniz, neden eşcinsellere haklarını vermiyorsunuz, diye sormazlar mı adama? LGBTİ'ler heteroseksüellerden ayrı koğuşlarda kalıyormuş ve LGBTİ'ler için ayrı hapishane projesi gündemdeymiş...

Bilgisizlik devreye giriyor... Zaten cinsel kimlikler konusundaki tutarsızlıkların sebebi de bu konudaki bilgisizlik. Eşcinsel denilince, hala bir erkek eşcinselin bedensel olarak bir erkek olabileceği tahayyül edilemiyor. İnsanın kendi cinsinden hoşlanması, cinsel yöneliminin kendi cinsine karşı olması, onda erkeklik babında fiziksel bir kusur yaratmıyor ki. Eşcinsel demek, erkek değil demek değil ki. Bir eşcinselin, iktidar olarak heteroseksel bir erkekten eksik bir tarafı yok ki. Tabi öyle bir bilgisizlik var ki; eşcinsel demek, sadece pasif ilişki yaşayan kişi demek...

Demem o ki LGBTİ'leri ayrı bir koğuşta tutmak, ahlakçılığı pek de, hatta hiç de kurtarmıyor. Çünkü, eşcinsel ilişkiler zaten LGBTİ bireyler arasında yaşanıyor; heteroseksüellerle LGBTİ'ler arasında değil. Kendini erkek olarak tanıplayıp bir eşcinselle ilişkiye giren de eşcinseldir, karşı cins bulamadım, mecburiyetten eşcinsel ilişki yaşadım diyende eşcinseldir, travestilerle beraber olup, ben onu kadın sandım diyip de erkekliğini kurtarmaya çalışan da eşcinseldir... Demem o ki, LGBTİ'leri toplumsal hayattan soyutlamak, eşcinselliği yok etmez. Demem o ki, homofobik davranışlarla eşcinselliği yok saymak, bilgisizlikten ve insan hakları ihlalinden başka bir şey değildir.

Bir yanlış bilgiyi de ilave edelim yazının sonuna. Her erkek penisli, her kadın vajinalı olacak diye de bir şey yok. Erkek veya kadın cinsiyeti diye bir şey de yok aslında ama biyolojik cinsiyete yüklenen toplumsal cinsiyet rolleriyle illa ki bir cinsiyet kategorisi de oluşturmak istiyorsanz, gene işin içinden çıkamazsınız. Çünkü bilinçli insanlar arasında erkeklik veya kadınlığın belli bir biyolojik cinsiyet tipi de yok. Çünkü penisli kadınlık da var tabiatta, vajinalı erkeklik de...

Mesela benim kadınlığımın önünde penisim bir engel teşkil etmediği gibi, kadınlığımı penisimle gerçekleştiriyorum. Doğa beni penisli kadın olarak yaratmış diyebiliriz eğer bizlere dayatılan cinsiyet kimliği algılarına göre kendimi tanımlamam gerekirse. Ama ben kendimi, sadece penisli yani erkek bedeninde, kendi cinsinden hoşlanan cinsiyetsiz bir eşcinsel olarak tanımlıyorum. Yani "androgey"im. Çünkü ihtiyaç hissetmiyorum cinsiyet kimliğine; ne işe yarıyor ki heteroseksizmin cinsiyetçiliğini pekiştirmekten başka.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder