14 Aralık 2016 Çarşamba

Cinsiyetsizlik dönemi çok yakında!


Cinsiyetsizliğin adımları Avrupa'da, Amerika'da yavaş yavaş atılmaya başlandı. Oxford Üniversitesi'nde kişileri kız veya erkek diye belirtmek artık kusur sayılıyormuş. Sosyal yaşam dışında derslerde de kız veya erkek diye işaret edilmeyecekmiş cinsiyetler. Ve bu uygulamanın giderek diğer üniversitelerde de uygulanması bekleniyormuş. Çünkü LGBTİ'lere yönelik kız veya erkek zamiri kullanmak kusur sayılıyormuş. Duyuyor musunuz bizim cinsiyetçi LGBTİ'ler, daha hala erkeklik ve kadınlık derdinde olanlar..? İngilizi, Amerikalısı cinsiyetsizliğe karşı bu kadar hassas davranırken, bizimkiler erkek veya kadın olmanın derdindeler hala. Kendiniz olun ayol; erkeklik veya kadınlık diye bir şey mi var doğanın aslında..!

Ben cinisyetsizlik derken şunu demek istiyorum aslında; cinsiyetçiliğe sebep olduğu için, kişilerin cinsel yönelimlerine bakarak hislerine etiket yapıştırılması. Bir de gerçekten kişinin hissettiği bir cinisyeti var mı, yoksa o da çocukluktan itibaren cinsiyetçi yetiştirlmenin bir uzantısı mı? Sevişirken davranışlarımıza bakalım, duygularımıza bakalım; bunlar ne kadar doğal, ne kadar öğrenilmiş..? Gerçekten cinsiyete dayalı bütün davranışlarımız içimizden geldiği şekilde mi? Bize sunulan veya dayatılan cinsiyet kimliklerine bir aidiyet kaygısı olmasın hissettiklerimiz? Yoksa gerçekten ayrımcılığa sebep olmasa bana ne herkesin hislerine etiket yapıştırmasından...

Çünkü ben o etiketlere göre yaşamıyorum hayatımı gerçekten. Mesela raket sporları yapıyorum; vuruşlarımın kız veya erkek gibi diye bir ayrımı mı var? Halil gibi vuruyorum. Yatakta da öyle... Sevişirken ya seviyorsun, ya da seviliyorsun; sevmenin, sevilmenin cinsiyeti mi olur ayol! Biz n'apıyoruz; Mavi erkek rengidir ama pembe kadın, kızlar kıllarından utanır ama erkekler gurur duyar, kadınlar pasiftir ama erkekler aktif, kadınlar kalçalarını sallar ama erkeğin orası burası oynamaz... Ne bunlar..?İnsanın kendini basite indirgemesi gibi bir şey kıldan tüyden sebeplerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder