21 Eylül 2016 Çarşamba

20 yıldır Aleyna Tilki gibisi çıkmıyordu


Aleyna Tilki'yi tanımıyordum. Klip sitesinin yeni kliplerinden bir olarak izlemiştim ilk olarak. Öncesinde de yetenek yarışmasına falan bakmadığımdan hiç görmemiştim ama izleyince büyülendim. Uzun zamandır ilk defa bu kadar bir sükseli şarkıcıyla karşılaşmıştım. Müziğinin soundu çok yüksekti. Aleyna'nın telaffuzu Ajda Pekkan'ınki gibi deformeydi ve bu ona çok yakışıyordu. Yetenek yarışmasında da zaten bunun dile getirildiğini sonradan izleyince farkettim.

Yaşı 20'nin üzerinde gösteriyordu ama 16 olduğunu öğrenince bu yaşta bu yeteneğe şapka çıkardım, bravo dedim. Fiziği gerçekten kusursuzdu. Ve bunun klipte işleniş tarzı da çok modern, çok evrensel, çok estetik ve zerre kadar rahatsız edici değildi. Ve yaşına göre de vücudunun kullanılış şeklinin hiç de eleştirilecek bir tarafı yok. Bir kişi fiziğini projeye uygun olduktan sonra istediği şekilde kullanabilir. Bunun ahlakla falan hiç alakası yok, çünkü çıplaklığın ahlakla alakası yok. Düzeltmemiz gereken vücudumuzu kapatmak değil, kafalarımz. Evet, cinsellik ayıp değil ve özgür bir şekilde yaşanırsa, hiç kimse hiç kimseyi bu konuda-cinsellik konusunda rahatsız etmez, her karşısına çıkana da belden aşağı bakmaz. Eğer insanlar çıplaklık ve cinsellik sebebiyle zarar görüyorsa bunun sebebi çıplaklık veya cinsellik gibi doğal ihtiyaçlar değil, cinselliğin ve çıplaklığın ahlaka indirgenmesi ve bunun üzerinden ahlakçılık yapılmasıdır. İşin en tuhaf tarafı da olaya, benzer veya farklı konularda mağdur kişilerin de heteroseksist ahlak penceresinden bakmasıdır.

Aleyna Tilki çıktığı günden beri her gün 1 milyon tık alarak ilk şarkısıyla bir çok star geçinenin yaptığından çok daha iyi iş yaptığını kanıtlamış, belki de bir çoğunun korkulu rüyası haline gelmiş olabilir. Aleyna Tilki'lere ihtiyacı var bu ülkenin; ahlakçılığa değil. Sanki Aleyna Tilki göbeğini açmasaydı, insanların çıplaklığa, cinselliğe bakış açısı değişecek ve olumsuzluklar olmayacaktı. Aleyna Tilki ve benzer cesur kimlikler ahlaki bozuma sebep değil, ahlakçıların sığ ve heteroseksist bakış açısına okkalı bir tokattır. O yüzden bu kızı demoralize edecek ve yoluna taş koyacak hiçbir ahlaki açıklamayı, tavsiyeyi hiç de iyi niyetli bulmuyorum. Aleyna Tilki müziğimiz adına bir şanstır destek olmamız gereken. Çok heyecan verici bir yetenek, müziğimizi evrensel bazda temsil edebilecek bir gurur... Yolun açık olsun Aleyna, kim tutar seni...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder