5 Mayıs 2016 Perşembe

Sıla işini bilir!




Sıla'nın albümü çıktı...
Özgünlük, hele kişi sadece kendi müziğini yapıyorsa, bir süre sonra kendini tekrar etse de, Sıla gene de merak ettiriyor, heyecanlandırıyor insanı. En azından işini mükemmel yapıyor.
Bu seferki albümünde de gene Sıla tarzı var söz ve müzik olarak ama düzenlemelerle fark yaratmış "Vaveyla" albümündeki gibi. Sound güçlü, düzenlemeler bazı şarkılarda klasik ve senfonik tarzda. Ben özellikle ikinci "Can Dostum" düzenlemesine bayıldım ama "Ziyan" da çok vurucu. "Engerek"de Balkan havası var. "Afitap"zaten albüm öncesi bildiğimiz gibi Balkan... "Müstehcen" de Balkan.
Sıla'da Sezen Aksu esintisi devam ediyor veya ben öyle hissediyorum...
"Yan Benimle" duygusal melodik. Sıla klasikleri arasına girebilecek kıvamda bir şarkı.
"Bırak" Sıla'nın yorumunu gösteren bir şarkı olduğu için değer arzeden bir şarkı. Kalpten bir pop ve ara melodilerle de tavlıyor, bağlıyor zaten işi. Dediğim gibi bu albümün en belirgin özelliği, düzenlemelerle fark yaratması. "Münferit"in ritmi de güzel. Yan flütler de şarkının starı. Sıla "Kurşun"la da sözlerle ve melodik arka planla seyirciye oynamış; Yonga, volta, şahika, kurşun... Keman da acıtıyor zaten...
Albüm kapağı Erol Atar tarzı olmuş. Albümün ağır tarafına yakışan bir kapak isterdim.
"Günaydın Sevgilim", albümün niteliğini hissettiren senfonik ve de albümün en güzel ikinci şarkısı.
1. Can Dostum
2. Günaydın Sevgilim
3. Ziyan
benim sırasıyla favorilerim.
"Afitap" gereksiz albümde. Bonus track'ler de genelde albümleri hafifletiyor. Uzatmalara oynamadan ve kısa açılış şarkısı olmadan 10 şarkıda daha kaliteli bir imza atılabilirdi yapılan işe. 10 üzerinden 8 veriyorum albüme. 9 veren de çıkabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder