7 Mayıs 2016 Cumartesi

Halil Kandok, karalama ve karelemelerini oluşum sayfasında paylaşsın mı, paylaşmasın mı?


Kulakların çınlasın Ali Erol... Bütün bu olanların suçlusu sensin biliyor musun..! Yazı yazmak kimdi, ben kimdim... Kaos GL'nin fanzin günlerinden beri hep benden Denizli'deki LGBTİ durumlarına dair haberler, yazılar, bir şeyler isterdin; mektupla, faksla... Medya eğitimlerinde de "hiçbir şeyin olmaması bile haber konusu, yazı konusudur" derdin... Kaos GL'nin internet sitesindeki haberlerin ve Kaos GL yazarlarının yazılarına yaptığım biraz uzun yorumlara, "bunları yazıya dönüştür" derdin... Belki sen bile hatırlamıyorsundur bunları, kimbilir kaç kişiyi bu konuda iteklediğin için... Bir şeyler yapabilmem konusunda emeğin büyüktür... Cümlelerim hala devrik ama en azından imlalarımı asgariye indirgedim bu yazmalar sayesinde, kendimi ifade etmelerim akmaya başladı... En azından birilerine fikir verir hale geldi... Beni araştırmaya itti... Yazılarım başka mecralarda paylaşılmaya başlandı, tek bir yazımın bile 10 binlerce okunduğu oldu, sevdiğim gazeteye kaç kere ana manşetten girmişliğim var, milyonlarca tıklanmışlığı var karaladıklarımın, alanında önemli kişiler tarafından onaylanmışlığım var... Hele performans sanatçısı Şükran Moral'in kadın sünnetiyle ilgili yazımın kendi düşünceleriyle birebir örtüştüğüne ve bu konuyla ilgili bir performans gerçekleştirse, aynen bu düşüncelerle gerçekleştireceğine dair mesajı daha bir cesaretlendirdi beni kendimi ifade etmem konusunda. Müzik sanatçılarıyla müzikal anlamda arkadaşlıklar kurdum karaladıklarım sayesinde... Geçenlerde bir baktım Popsav beni Twitter'da tekip etmeye başlamış müzikle ilgili yazılarımdan dolayı... Daha hangi birini anlatayım küçücük de olsa ruhumu-egomu okşayan karalamalarıma dönüşlerden... Tabii en çok beni mutlu eden, yazılarımı okuduktan sonra eşcinsellikle ilgili olarak bana sorular soran, benden bu konuda bir şeyler bekleyen insanlara her şeye rağmen hayata ve umuda dair güzel bir şeyler verebilme çabası... Ne haddime gerçi insanlara olumlu bir şeyler hissettirebilmek ama ne bileyim belki de hissettirebiliyorumdur. Gerçekten ben samimi birisiyimdir, içim dışım birdir, yalanım-dolanım yoktur ve bu da karşı taraftan hissedilir ve bende pozitif yaklaşana pozitif yaklaşırım. Bunun tersi olmamıştır. Karalamamalarım belki de en çok kişiliğimi, karakterimi farklı bir yolla, yazı yoluyla ifade etmemi sağlamıştır. İnternet çağında da bu şekilde ifade en kolayı, en hızlısı, en doğrusu bence... Laf anlamayana laf anlatmanın zorluğundan ara ara bahsederim. İletişim çağında insanların egolarını kontrol edememeleri ve küçücük güzelliklere negatif şekilde takılıp kalmaları bana çok anlaşılır gelmiyor. Ben hayattan soğumam ama bazen küçücük esintiler "kim için, ne için?" sorusunu sordurtuyor insana... Her zaman söylüyorum "kendinizi iafede edin, paylaşın" diye... Eşcinselliğe dair paylaşımlarından binde bir derecesinde rahatsız olanlar oluyor ama bunlar da rahatsız olunması gerektiğinden değil, neyin ne olduğunun bilinmemesiyle alakalı olduğundan. Konu da benim yazdığım yazıların, özelikle müzikle ilgili yazılarımın paylaşılmasından duyulan rahatsızlık. Eşcinsellikle ne ilgisi varmış müzik gibi konuların? Ne alaka diyebilirsiniz; ben de diyorum zaten ne alaka?! KEŞKE BÜTÜN EŞCİNSELLER SANATLA İLGİLENSE, SPORLA İLGİLENSE VE BU KONULARLA İLGİLİ DİLE GELSE... BİR EŞCİNSELİN HAYATIN İÇİNDE OLMASINDAN DAHA GERÇEKÇİ AKTİVİZM OLABİLİR Mİ? BEN EŞCİNSEL OLARAK SADECE EŞ-CİNSELLİK Mİ YAŞIYORUM DA HAYATIN DİĞER BİRİMLERİYLE İLGİLİ OLARAK DİLE GELMEYEYİM VE BUNLARI PAYLAŞAMAYAYIM? BÜTÜN EŞCİNSELLER HAYATA DAİR HAYATIN İÇİNDE YER ALIP HAYATA DAİR DİLE GELEBİLSEYDİ, EŞCİNSEL HAKLARI FARKLI KONUMDA OLABİLİRDİ ŞU ANDA. Eşcinsel sitelere bakıyorum ve de bu sitelerin her konudaki haberlerinin paylaşıldığı sosyal medya sayfalarına, sadece eşcinselliğin bilimsel, siyasi tarafıyla ilgili paylaşımlar yapılmıyor... Bir kişi benim müzikle ilgili yazımın tanıtımının, bizim oluşumun sosyal medya sayfasında ne işi var demiş de, o bir kişiyi benim yazılarım yüzünden kaybetme lüksümüz yokmuş da... Gerçekten ne bu olanlar..? KEŞKE BÜTÜN LGBTİ'LER İFADE YOLUYLA GÖRÜNÜR OLUP, İNSANLARIN GÖZLERİNİN İÇİNE GİREBİLSELERDİ... Bugün Pamukkale Üniveristesi Psikolojik Danışmanlık bölümünden aradılar okullarında gösterilmek üzere LGBTİ konusuyla ilgili olarak video sohbeti yapmak için. Gittim, konuştuk 1 saatten fazla. Çok da verimli geçti. Bu sadece son örnek. Eğer ben kendimi ifade etmeseydim yazı yoluyla, insanlar nasıl ulaşacaktı bana? Ben yazdıklarımla görünür olmasaydım, LGBTİ'ler ve LGBTİ konularıyla ilgili olarak insanlar nasıl kontakt kuracaklardı benimle? Son dönemlerde İranlı LGBTİ'lerle ilgili olarak iletişimler gerçekleşiyor. Faydalı olabilmek, insanların içinde umuda dair pozitif bir enerji oluşturabilmek beni çok mutlu ediyor. Başka da bir beklentim yok. Denizli'deki eşcinsel hareketine dair hiçbir karalama ve kareleme yapmasaydım..? Hepsini silin... Pardon konu neydi? Benim yazılarımın paylaşılmasında 1 veya 2 kişinin rahatsız olması mıydı? 3 kişi var mıdır acaba rahatsız olan? Rahatsız olanlar! hangi yolla bir araya geldiler de rahatsız oluyorlar acaba? Düşüncelerimden rahatsız olanlara da söyleyeceğim şu... İfade özgürlüğü diye bir şey var sayın seyirciler. Düşüncelerimin de yanlış bir tarafı yok ki veya benim türettiğim bir şey değil ki... Homofobinin veya transfobinin bile ne olduğunu bilmeyenlere aslında anlatılacak bir şey yok. Varolan bir LGBTİ halini dile getiriyorsun, sonra da homo-transfobik olarak adlandırılıyorsun. Nelerle vakit harcıyoruz... Koskoca Kaos GL falan benim müzikle, sporla ilgili yazılarımı niye yayınlıyor acaba? diyorum. Kaos GL kişiselleşiyor mu acaba benim yazılarımla? "Kaos GL Halil'in sayfası mı, niye yazılarını yayınlıyorsunuz, niye bu yazıları sosyal medya sayfalarında paylaşıyorsunuz?" diyen oluyor mu acaba? Hey "allahımyarabbim" beni nelere cevap vermek zorunda bırakıyorlar... Yaa, lütfen benim yazılarımdan rahatsız olan varsa ve kim ise, bana bir dönüş yapsa diyorum... Ali Erol bana Kaos GL'nin demirbaşlarından birisin demişti yıllar önce yazı karalayan kişi olarak ama bizim oluşumun sayfasını kalabalıklaştıran kişiyim şu an. PES! Oylama yapacaklarmış yazılarımı paylaşıp paylaşmamak konusunda! Oylama zahmetine gerek yok, beni silin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder