8 Nisan 2016 Cuma

Light Arabesk!


Dünden beri Zara'nın "Derin Aşk 2" albümünü dinliyorum aralıksız...
Doyumsız şarkılara doyumsuz efsane yorumlar katmış Zara...
Düzenlemeler kötü değil... Burada "Sus"a dikkat çekmekte fayda var senfonik düzenlemesiyle... Bana göre albümün zirve şarkısı...
Albüm genelde senfonik düzenlenmese de hiç rahatsız edici olmadığı gibi keyif verici...
Müziğimizi işi bilir eller yapmaya başlayınca, eli-ayağı düzgün işler çıkmaya başladı...
Yani daha sağlam alt yapı, daha temiz kayıtlar, daha sade yorumlar... Baymıyor gerçekten doğu ezgilerimiz artık...
Bir zamanlar doğu ezgilerine olan mesafemiz işte bu bayacak seviyedeki alaturkalıktı...
Daha light, daha modern olunca düzenlemeler, kaldırabiliyor ruhumuz işte o zaman...
Bazı şarkılar düzenleme olarak falan okkalı gibi zannedilse de seviye yüksek olunca, yani müzik aletleri ustaca çalınınca, kayıtlar pırıl pırıl olunca gerçekten rahatsız etmiyor hiçbir şey....
Artık müziğimiz poplaştı...
TSM Pop'ta Safiye Soyman...
Pop Arabesk-Türküde Ceylan...
Şimdi de Pop Arabesk ile Zara... En azından içinde kemanlar senfonikçe falan kullanılmış, gitarlar hissediliyor içinde...
Zara bilindiği üzere işinin uzmanı...
Her tarzı denemiş ve ustaca yorumlamış bir sanatçımız...
Müziğimizin seviyesini yükseltenlerden...
Seviyeyi yükseltirken halkın kulağıyla teması da kesmedi...
Yani alttan değil, üstten iletişim kurdu dinleyiciyle...
Bu da hem müziğe katkı sağladı, hem dinleyiciyi iyi müziğe alıştırdı, tabi kendi motivasyonunu da sağlar sanatçı bu sayede müzikten soğumamak adına...
Zara da hayatı boyunca müzik yapacak güveni veriyor insana..
Bu da güzel bir şey işte...
Ben görevimi tamamladım veya müzik anlayışı değişti ve ben de çekildim diye bir şey olmamalı...
Arabesk Neşecik'ten "Eklemedir Koca Konak" gibi üst bir performans ve günümüz Zara'sı...
Nice başarılara Zara..

Şunu da belirteyim... Zara'da müzikalite olarak bir değişiklik yok diyebilirsiniz belki ama bana iyi geldi diyelim Zara'nın bu yorumları, bu albümü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder