22 Şubat 2016 Pazartesi

Müzik listesiz bir ülke olur mu; konu "biz" isek olur!


BASİTH! bir konuya değineceğim gene..! Gerçekten bazılarının hiç umrunda olmayan bir şey, benim için hayat meyat meselesi olabilir. Müzik listeleri de benim için hayatımdaki en önemli 3 şeyden biri bile diyebilirim. Hayatta en çok müziği seviyorum; müziğe dair şeylerin çok önemli olması da kaçınılmaz... Çocukluğumda TV'de 7 dergisinin müzik bölümünde Amerika, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda ve İspanya listelerinin ilk 5'ine yer verilirdi. Hey dergisinde de bunlara ilave olarak Kanada, Avustralya ve Japonya müzik listelerine yer verilirdi. Müziğin kalbinin bu ülkelerde attığını, bu ülkelerin listelerinin verilmesinden anlardım. TRT 3'te Amerika ve İngiltere 45'likler listelerini dinlerdim Stüdyo FM programında Yavuz Aydar ve Şebnem Savaşçı'nın sunduğu... Özel radyolar çıktı... Oralardan dinledim sonraları müzik ve listelerini... Her radyonun bir müzik listesi vardı yayın tarzlarına uygun olarak. Ortak bir müzik listemiz hiçbir zaman olmadı. Bugüne kadar en çok aylık yayınlanan Blue Jean dergisinin 30 şarkılık listesini seviyordum. O da vazgeçmişti bu uygulamasından daha sonraları. Kısaca müzik listesiz bir ülkeyiz. Neredeyse her ülkenin resmi bir müzik listesi var ama bizim resmi listemiz olmadı hiç. Ne kadar önemsiz bir konu değil mi?! Günümüzde de hala bu 10 ülke müzik gündemini belirleyen ülkeler ki, ortak müzik listesinin baz alındığı ülkeler... Ortak listenin 1 numarasında da "Love Yourself" ile Justin Bieber var... Bu ortak listenin adı United World Chart.

Not: Bir ülkenin müziğe ne kadar saygı duyduğunu, ulusal bir müzik listesinin olup olmamasından anlayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder