21 Ocak 2016 Perşembe

Müzikal kraliçesi Nükhet Duru


Nükhet Duru'nun bugünlerde müzikali oynayacak. Müziğinin anlaşılamaması gibi, Nükhet Duru'nun bir müzikal sanatçısı olduğu da bilinmiyordur çok büyük ihtimal...

1977 Yaşa Sevgili Dünya
1979 Merhaba Müzik
1980 Ve On Yıl Geçti
1982 Operet Show
1983 Saz mı,Caz mı?
1987 7'den 77'ye
1985 Carmen/Kan ve Gül
1985 Aşk Olsun
1991 Gülümseyen Geceler
1991 Yeşilyurt Geceleri
1992 Müzikomedi
1998 Cahide/Bu Bir Efsane
1999 7 Kocalı Hürmüz
2000 www.ask.com.tr
Yılını bulamadığım Büyük Şamata...
Bunlar ulaşabildiklerim... Belki daha bilmediklerim de var...
Ve 2016 İstanbulname...

Ben sadece 1998 yılında yaşadığım şehre gelince Cahide/Bu Bir Efsane'yi izledim Nükhet Duru'nun... Tabiki de çarpıldım...
Müzikal müzikli gösteri olduğu için benim çok sevdiğim bir tarz. O yüzden de en çok müzikal filmleri severim.
Müzikal herkesin harcı değildir... Ses gerektirir, oyunculuk gerektirir, dans gerektirir...
Türkiye'de en çok Nükhet Duru'yu sevmemin sebebi de şarkılarını tiyatral söylemesinden ve şarkılarında müzikal havasının olmasından...
Müzikal demek tiyatro demek, yaşamın anlatımı demek değil mi..?
Belki ülkemizde eğlence amacıyla bir dönem revaçta olmuş olabilir ama müzikalin öneminin çok anlaşıldığına inanmıyorum. Öyle olsaydı, hala müzikal olmaz mıydı ülkemizde..? Hiç yok sanırım günümüzde. Bir de Yeşim Salkım'ı biliyorum müzikal sanatçısı olarak son dönemlerden.
İstanbulname umarım yeterli ilgiyi görür, istediği başarıyı yakalar ve Anadolu'ya turneye de çıkar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder