3 Kasım 2015 Salı

Seçimi neden AKP kazandı?

Seçimi AKP kazandı...
Şimdi ne olacak..?
Hiçbir şey olmayacak.
Dün başka bir parti mi yönetiyordu ülkeyi?
Büyük ihtimal biraz daha muhafazakar karar almaya cesaretleneceklerdir.
Bu da çok şey değiştirir mi?
Beni veya benim gibileri değiştirmez de, muhafazakar yeni nesiller yetişmeye devam eder ve uzun vadede daha muhafazakar bir toplum olabiliriz.
Bir umut var mı?
AKP'ye oy vermeyen diğer çoğunluk kesim laik olsa...
Umut var derim ama...

AKP dışındaki diğer partilere halk bir fırsat vermişti daha demokratik bir yönetim için ama bazı partilerin koalisyona girmemesi bu şansın uçup gitmesine sebep oldu.
Ben 7 Haziran seçimlerinde demokrasi adına HDP'nin barajı aşması için HDP'ye oy verdim...
1 Kasım seçimlerinde HDP'nin oylarına ne oldu?
Peki koalisyona karşı çıkan MHP'nin oylarına..?
Halk bu beceriksizlik yüzünden AKP'ye oy vermiş olabilir mi?
Neden olmasın?
Çünkü insanlar "karışıklık"tan kurtulmak için...
Halkın verdiği şansa, diğer partiler güvensizlikle karşılık verince...

İnanın ben diğer partilerde de herkesi, her şeyi kapsayıcı bir demokrasi anlayışı göremiyorum...
Herkesin temsil ettiği kesime hitap eden bir ideolojisi var...
Oysa iktidar demek, demokrasi demek; herkesi, her şeyi düşünerek halka hizmet vermek demektir; kendini dayatmak değil.
Kötünün iyisi kazansın diye oy vermek zorunda kaldım veya kaldık bu ülkede her zaman ama o şansı da iyi kullanamadı muhalefettekiler...

Halkın çoğunluğunun iktidarlardan iyi yönetim olarak bekledikleri de ne biliyor musunuz..?
Ekonomik düzeyi iyi olan bir hayat standardı...
Oysa eğitimin ve bilimin, en başta nüfus planlamasının, evrensel eşitlik ve özgürlüğün olmadığı iyi bir hayat standardı olmaz ki...
Senin muhafazakar yapına ekonomik bir özgürlük iyi gelebilir ama benim özgür ruhuma bu yetmeyebilir...

Özgür düşünemiyoruz ve bunu ifade edemiyoruz kısaca... Yetmez mi?
Mesela ben bir eşcinsel olarak yok sayılıyorum; yetmez mi?
Demokratik bir sistemde eşcinsellerin olmaması diye bir şey olabilir mi?
Tabi halkın hayata bakış açısı muhafazakar olunca, iktidarların yönetim şekli de muhafazakar oluyor.

Daha ne diyebilirim ki...
Ben herkesin, her kesimin temsil edildiği karma bir yönetim taraftarıyım...
Tek partili bir sistem çoğulcu bir demokrasi getirmeyecektir bize.
Peki kapsayıcı bir demokrasinin olmadığı bir ülkede huzur ne kadar olur?

Seçimi neden AKP kazandı demiştim başta...
İnsanlar diğer partilerde güven bulamayınca AKP'ye mecbur kaldı diyebilir miyiz?
Bir de çoğunluk olarak hayata din penceresinden bakan bir toplumun, çaresiz kalınca muhafazakar bir yönetime sırtını dönmesi söz konusu olabilir mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder