12 Kasım 2015 Perşembe

Sahte Penis..!

Sahte penisli trans erkek sevgili 8 yıl hapse mahkum edilmiş.
Bir trans erkek, erkeğim diye bir kadını kandırarak 2 yıl boyunca sahte penisle ilşiki yaşıyor. Kadın gerçeğ öğrenince mahkemeye başvuruyor...
Aldatılmak çok kötü evet ama aldatılmanın da mahiyeti gözardı edilmemeli...
Tabi aldatmanın insan psikolojisinde yarattığı travma da önemli...
Şimdi bu trans erkek 8 yıl hapis yatırılarak, başka aldatmalara gözdağı mı verilmek isteniyor, yoksa bir kadının aldatılmışlığının karşılığı mı bu?
Eğer ikincisiyse, trans erkek ceza alarak mı iyileşecek kadının ruhu?
Peki bu kadın iki yıl boyunca mutlu olmanın bedelini ödeyecek mi?
Beraber olduğu kişinin trans erkek olduğunu öğrenmeseydi, mutlu olmaya gene devam etmeyecek miydi?
Benim demek istediğim şu...
Eğer hayat güzel bir şekilde paylaşılabiliyorsa, bu güzelliği cinsiyete indirgemenin anlamı ne?
Sırf cinsiyetçi koşullanmalara ters düştüğü için mi farklı bir şeyleri kabul etmiyor, aşkı sevgiyi kalıplaşmış şekilde yaşamaya çalışıyoruz?

Benim de buna benzer şekilde iki yıllık bir aldatılmışlığım oldu..
Hem de çok aptalcaydı...
Kilometrelerce uzaktan bir aldatılmaydı...
Duygusal anlamda kendimi iyi hissettiğim, aşık hissettiğim anlar oldu ilişki süreci boyunca...
Sahte bir fotoğrafla hem de...
İki yıllık sürecte sayfalar dolusu bir senaryoya kurban gittim...
Karşı tarafın tek haklı gerekçesi, beni kaybetmemekmiş.
Gerçekleri söyleseymiş, sevecek miymişim?
Beni üzen cinsiyet konusunda yalan söylemesi değil, kendi üzerinden yazdığı trajik bir senaryo ile her gün beni duygusal anlamda paramparça etmesiydi...
Kilometrelerce yol kat ettirip benimle buluşmamasıydı...
Benim perişan olmama sessiz kalmasıydı...
Kızıyor muyum maruz kaldığım duruma..?
Evet çok kızdım ama ben başkalarının ceza görmesiyle mutlu olan bir yapıya sahip değilim...
Tek bir konuda insanların kesinlikle ceza görmesini isterim: şiddet ve cinayet...
İnsanlar iyileştirilmeli ama bu ceza yöntemiyle değil, eğitim yoluyla ve hayatı eşit koşullarda yaşama seviyesine getirmekle...

Bakınız... Toplum farklılıkların normal birer insan ve herkes kadar eşit şekilde yaşama haklarının olduğuna inandırılsa, belki de hiç kimse yalana başvurmayacak veya çok az başvuracak.
Yalan söylenmese belki ben veya yapay penis davasındaki kadın, bir transla beraber olmayacaktık ama farklılıklarının normalliği, onların da aşklarını yaşama fırsatı yaratacaktır mutlaka...

Evet, mahkemenin kararını çok abartılı buluyorum. Yapay penis davasındaki trans erkek yerinde biyolojik bir erkek olsaydı, örneğin bir erkek iktidarsız olsaydı ve sevgilisini mutlu etmek için yapay penis kullansaydı, mahkeme nasıl karar verirdi; erkeğin, erkeklik onurunu kurtarmak adına çaba sarf etmesini daha ödüllendirir, mağdur kadın da bu erkeği haklı görüp affedebilir miydi? Büyük ihtimal... Arada fark var diyebilirsiniz, ama yaşarken yoktu!

Not: Davadaki suçlu kadına trans erkek denmiyor ve fotoğraflarında kadın görünümünde ama ben bu kadının karşı tarafa erkek gibi görünmesini trans erkeklik olarak yorumladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder