8 Kasım 2015 Pazar

"Hayalmest" olmak isteyenlere ısrarla Cengiz Özkan


Bu Pazar'ın anlamı benim için Cengiz Özkan'dı. Daha önce hiç dinlemedim. Albüm tanıtımını görünce falan çok üzerinde durmadım ve dinlemeden geçme ihtimalim bile vardı. Dinledim albümü ama öyle "mest" oldum ki... Anlatamam... Uzun süredir bu kadar güzel bir yorumla türküler dinlememiştim. Bildiğim türkülere ses olarak olmasa da duygularımla eşilik ettim; hüzünlendim, duygulandım, ağladım... Kalan müzikten çıkan albümün repertuarı, herkesin keyifle dineleyebileceği türkülerden oluşturulmuş. Değme Felek, Tokat Yaylası gibi insanı sarıp sarmalayan, Feracemin Ucu Sırma, Harman Yeri Süpürdüm, Kar mı yağmış Yüce Dağlar Başına gibi insanı derinden vuran, Güzeller Şahı ve Yar Hoyrata Tatlı Kelam Eyleme gibi insanın ruhuna iyi gelen ve Ağlaya Ağlaya gibi evrensel bir ağıt niteliğindeki çalışmanın yer aldığı 13 türkülük "Hayalmest" albümünü herkese ısrarla tavsiye ediyorum... Bu arada ben düzenlemelere çok önem veririm bir çalışmada. Fazla geleneksel bir düzenleme sıkabiliyor insanı. Bu çalışmada geleneksellik sade ve dozunda bir şekilde yapılarak modernlikle çok güzel harmanlanmış.

01. Dinle Beni Nazlı Yârim
02. Değme Felek
03. Ervâh-ı Ezelden
04. Sallana Sallana
05. Tokat Yaylası
06. Ferâcemin Ucu Sırma
07. Harman Yeri Süpürdüm
08. Karmı Yağmış Yüce Dağlar Başına
09. Güzeller Şâhı
10. Çubuğum Yok
11. Yâr Hoyrata Tatlı Kelâm Eyleme
12. O Yâr Gelir
13. Ağlaya Ağlaya (Gemgin Mahnı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder