25 Kasım 2015 Çarşamba

Candan Erçetin de mi "bir zamanların popçusu" sınıfına dahil olacak?


İnsan kuş kondurmayacaksa niye albüm yapar ki? Keyif albümü veya ara albüm diye bir şey olabilir mi? Bir sanatçının diskografisi bence gelişi güzel doldurulmamalı. Müzik adına deneysel bir şeyler yaparsan amenna ama tek sesli ve bilinenin tekrarının müziğimize ne katkısı olabilir ki? Bu olsa olsa, "ben hala piyasada varım" demekten başka bir şey olamaz gibime geliyor. Candan Erçetin, Aranjmanlardan sonra TSM albümü de yapmış da... Sertab Erener de yapmıştı, Funda Arar da yapmıştı, Ajda Pekkan bile yapmıştı; Niye? Bizim sesimiz bu tarza da müsait demek için mi, şirketin dayatması mı..? İnanın hiç keyif alamıyorum şu an dinlemekte olduğum candan Erçetin Türk Sanat Müziği albümünden. Türk Sanat Müziğini seviyorum ama "aslı bozulmasın" ilkelliğine çok karşıyım. Bozulursa bozulsun; ne olacak; geleneksel tarz sıcakta bozulan yemek değil ki tekrar istenince yorumlanamasın. Deneysellikten uzak düzenleme ve yorumlar bana çağdışılık gibi geliyor. Yanlış anlaşılmasın; Candan Erçetin TSM'yi kötü yorumlamış falan demek istemiyorum; çok güzel yorumlamış ama... şahsen ben tek düzeliği sevmiyorum... Düşünüyorum da Candan Erçetin de bir zamanların popçusu olarak mı kalacak? Yani Pop Müziği faal olarak sürdürmeyecek mi? Ajda Pekkan, Sezen Aksu, Nilüfer ve Nükhet Duru'nun istikrarlı çizgisini yakalayan başka sanatçı çıkmayacak mı bu ülkede? Koskoca Zerrin Özer bile silindi gitti...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder