16 Eylül 2015 Çarşamba

Açık eşcinseller ne kaybetti, gizli eşcinseller ne kazandı?

Ünlü birine eşcinsel diyorlar, ama o ünlü cevap vermiyor... Çünkü toplum kabul etmiyor ve eşcinsel olduğunu açıklarsa kaybedecekleri var... Gerçekten var mı?
Ünsüz birine eşcinsel diyorlar... O da cevap vermiyor veya reddediyor... Neden? Çünkü dışlanacak, ayrımcılığa maruz kalacak? Gerçekten dışlanacak, ayrımcılığa maruz kalacak mı? Samimi olmak gerekirse evet...
Peki yapılması gereken bu mu, gizli olmak mı gerekiyor?
Gizli eşcinsel olunca kaybetmiyor, dışlanmıyor, ayrımcılığa maruz kalmıyor muyuz?
Belki bir süre...
Ama sonra bizim de canımız yanıyor ve çaresiz kalıyoruz...
Çünkü eşcinsellik normal karşılanmıyor ve eşcinsel karşıtlığı için toplumsal bahaneler var ama eşcinselliğin normal olarak savunulması için hiçbir şey yok gibi...
Var da biz mi savunmuyoruz acaba?
Bence ikincisi...
Çünkü biz eşcinseller olarak çok da bir şey yapmamışız yaşama hakkımız için...
Çıkmış bazı ahlaksız olarak tabir edilen kişiler açık eşcinsel olmuşlar ve haklarının peşinde koşuyorlar...
Bir avuç insana da kim hak verir değil mi..?
Eşcinseller bile açık eşcinsellerin mücadelesini delilik olarak görmüyor mu?
Görmeselerdi o mücadeleye kendileri de destek verirdi...
Tabi onların aile, okul, iş, çevre gibi gerekçeleri var...
Açık eşcinsellerin kaybedeceği hiçbir şey yok mu da açık oluyorlar?
Onlar deli ya!
Açık eşcinsellerin de hiçbir güvencesi yok...
Ama onların kendilerine inançları var eşcinsellerin genelinde olmayan...
Yoksa kimliklerinin arkasında durmaz mıydı çoğunluk eşcinseller de..?
"Sen eşcinsel misin?"dedikleri zaman sus pus olursan veya inkar edersen, arkandan dedikodunu da yaparlar, aşağılarlar ve dışlarlar da, yeri geldiğinde şiddet de uygularlar, daha da ileriye giderler de...
"Benim özel hayatım, açıklama yapmak zorunda değilim" veya "heteroseksüeller 'ben heteroseksüelim' diye açıklama yapma ihtiyacı hissediyorlar mı?" dersen, eşcinselliğini tabiki de aleyhinde kullanırlar..
Çünkü eşcinsellik karşıtları da biliyor eşcinsellerin de eşcinselliklerini kabul etmediklerini, en azından eşcinselliklerinin arkasında duramadıklarını...
Ve onlar da bu karşıtlığı çok güzel kullanıyorlar.
Oysa kabul edilen bir gerçeğe kimse karşı çıkamaz...
Karşı çıkarsa komik duruma düşer.
Sen nasıl "kuş yok, ağaç yok, vesaire yok" diyemiyorsan, varolan gerçeğinin arkasında dursan, kimse de "eşcinsellik yok" diyemez.
İnsanın reddedilmesinin, kimliğine karşı çıkılmasının sebebi, o insanın kendini kabul etmemesi, kimliğine sahip çıkmamasındandır.
Eşcinseller kimliklerine sahip çıksa belki gene karşıtlık olacak ama en azında eşcinsellik hastalıkmış gibi muamele görmeyecek.
Eşcinseller kimliklerine sahip çıkmayınca, eşcinsellik aleyhinde her türlü senaryo yazılıyor.
Oysa biz eşcinseller her şeye rağmen, ama her şeye rağmen eşcinsel olarak varolsak ve topluma normal ve sağlıklı bireyler olduğumuzu göstersek, en fazla bizi günahkar ilan edecekler tabulara dayalı bir bahaneyle. Ama onun dışında başka hiçbir şey diyemeyecekler. Çünkü bilim eşcinselliğin günah olması dışında her türlü ithamı çürütüyor. Sadece birilerinin inancına göre de varolan bir gerçeğe karşıtlık zamanla anlamını yitirecek ve kimse de eşcinsel karşıtlığı yaparak komik duruma düşmek istemeyecektir.
Bilmem anlatabildim mi?
Başka da bir açıkalması varsa insanın kendi gerçeğiyle yüzleşip barışması için, biz de bilelim...
Ben içinde bulunduğumuz toplumu veya dünyayı ve eşcinsellerin görebileceği zararı gözardı ederek ifade etmiyorum düşüncelerimi...
Her şeyi biliyorum, her şeyin farkındayım ama eşit ve özgür yaşamanın tek yolu kendine sahip çıkmak, kendi kimliğinin arkasında durmak, kendince yaşamak, kendi gerçeğinden utanmamaktan geçer.
Açık eşcinseller ne kaybetmiş, gizli eşcinseller ne kazanmış?
Hadi söyleyin bana...
Ailesini mi kazanmış gizli eşcinseller, toplumu mu kazanmış, Tanrı'nın sevgisini mi?
Açık eşcinseller ne kaybetmiş..?
Beni kabul etmeyeni kaybetmemin ne sakıncası olabilir ki..?
Onlar zaten kaybedilmesi gereken, hayatımızda olmaması gerekenler...
Beni kabul etmeyenden olumlu bir şeyler beklenebilir mi?
Neyi bekliyor gizli eşcinseller..?
Kabul edilmeyi mi, dışlanmamayı mı, kendisini reddedenlerin ilgisini, sevgisini mi?
Bazen ben anlamakta zorlanıyorum gerçekten eşcinsellerin eşcinselliğe bakış açısını ve eşcinselliğe muamelesini...
Eşcinsel karşıtlarının karşıtlıklarını anlayabiliyorum da, gerçekten kendine karşı olan eşcinselleri anlamakta güçlük çekiyorum...
Homofobiklerinki çok basit; günah diyorlar...
Eşcinsellerin ama kimliklerine saygısı yok...
İşte bu anlaşılmaz bir şey.
Saygın varsa, çık ve kimliğinin yani kendinin arkasında dur...
Ben eşcinselim diyince insan yemedikleri gibi, daha varoluşunu ispatlayıp saygı kazanıyorsun...
Benim varoluşuma saygı duymayanın saygısınında zaten hiçbir önemi yok...
Benim kimliğime saygı duymayanın saygısı, başlı başına bir saygısızlıktır zaten ve benim zaten böyle saygısız bir saygıya ihtiyacım olamaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder