19 Haziran 2015 Cuma

Demet Akalın - (İmitasyon) Pırlanta!


Ve Demet Akalın'ın beklenen albümü çıktı. Dinlemeye "Pırlanta"yla başladım. Güzel bir pop şarkı. Tertemiz. Hiç rahatsız eden bir tarafı yok. Düzenleme de hoşuma gitti. Sound international. Aslında bilindik Demet Akalın tarzı ama bu sefer Demet Akalın'ı daha çok veya ilk günlerdeki sevme duygusu içersindeyim. E sevdim.
"Çalkala" ilk dinleyişte sıradan bir şarkı gibi gelebilir ama çok güçlü bir şarkı. Melodi çok bizden, çok oryantal. Hep dediğim gibi ben müzikte söze bakmam; melodinin iyi bir düzenleme ve güçlü bir soundla anlatımı kafamın içersinde bana bırakmasıdır. Hatta şarkı sözlerle benim duygularıma müdahale etmemelidir. "Çalkala" genele hitap eden bir şarkı da olsa, Demet Akalın'dan benim gibi iyi beklenti içersinde olanları da kavrıyor.
İki şarkıdan sonra Demet Akalın ile ilgili olarak iyi duygular içersindeyken, Demet Akalın'ın bilindik tarzının abartılmış hali olan "Ders Olsun" şarkısının remiksiyle aklım başıma geliyor; kimi dinliyoruz; Demet Akalın! Seni sürükler, sürükler, sonra da yarı yolda bırakıverir işte beklentilerini... Şarkının orjinal versiyonu da vasat.
"Gölge" de aynı vasat Demet Akalın tarzı şarkılarından... Dolayısıyla şarkıyı sonuna kadar dinleyemiyoruz...
"Şerefine Namusun"ada Demet Akalın'ın aslında ne kadar Arabesk olduğunu iliklerimize kadar hissediyoruz. Gene bilindik tarz, bilindik sound... Tahammül edemiyorum gene ve atlıyorum bu şarkıyı da... Hayranlarını memnun edecektir tabii...
"Özüne Döndüm"... Aynı Demet Akalın şarkılarını başka isimler altında dinliyormuş gibi oluyoruz bir çok şarkısında olduğu gibi bu şarkıda da... Atlıyoruz...
"Beş Yıl"... Demet Akalın'ın Arabesk şarkılarının ağdalı olanından...
"Bekleyemedin mi" slow ve iyi bir pop şarkı... Neden böyle şarkılar söylemiyor ki Demet Akalın..? En azından pop kategorisinde hakkıyla değerlendirilir...
"Seven Sever" de iyi... İyi derken de rahatsız etmiyor anlamında... İlk beş şarkı gibi ülkeyi terk ettirmiyor insana... Evet ilk beş şarkı gerçekten o seviyede.
"Ya sana Bir Şey Olursa"... Bu da bir pop şarkı. E güzel. Bir şarkının ne olduğu girişinden belli oluyor zaten. Sanırım albümün bir kısmı Demet Akalın fanlarını memnun edecek tarzda, bir kısmı da yeni hayranlar edinmek için daha popça...
"Gidenlerin Kalanları"... Bu şarkı da güzel bir slow pop. Hatta şöyle diyebiliriz; güzel bir arabesk şarkı çok güzel popça düzenlenmiş ve söylenmiş. Albümün en iyilerinden... Vurucu bir slow.
"Günaydın Abla" ile herkesi bayağı eğlendirecek, hatta uçuşa geçirecektir Demet Akalın; özellikle belli bir kesimi ama beni(!) değil...
"Matmazel"... "Türkan" şarkısının etkisinden faydalanılmaya çalışılmış bir şarkı... Demet Akalın'dan yüksek beklentilerim gene başka bahara kaldı...
10 üzerinde 5, hadi bir puan da benden olsun, 10 üzerinden 6'lık bir albüm.
Ama "Çalkala"nın altını çizmek istiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder