27 Mayıs 2015 Çarşamba

Hayatımız Facebook'un parmaklarının ucunda!

İnsanın, bu ne ya diyesi geliyor...
Facebook sayfam, sayfada bugünkü Badminton'cılarla buluşmamızın fotoğraflarını paylaşırken kapatıldı...
"Hesabın kapatıldı. Herhangi bir sorun veya kaygın varsa, bununla ilgili SSS sayfamızı buradan ziyaret edebilirsin."
Başka hiçbir açıklama yok, hiçbir gerekçe yok...
Bir insanı sosyal medyadan silmek bu kadar basit midir..?
Şikayet edildiysem, hangi konuda şikayet edildim...?
Sakıncalı bir içerik paylaştıysam, o içerik ne..?
Sorun ne gerçekten...?
Sorun benim eşcinsel falan mı olmam mı..?
SORUN GERÇEKTEN BENİM KŞİSEL DURUMUM MU?
Ve ben bu durumu öğrenmem için kimlik ibraz ermek zorunda kalıyorum...
Facebook bir cumhuriyet falan da, bizim de o cumhuriyet kurallarını ihmal etme durumumuz mu söz konusu?
Yoksa kşisel ve de ahlaki ölçütler mi devreye giriyor..?
Ne olacak şimdi benim sekiz yıldır paylaştığım dökümanlara..?
"Bize bu kadar güvenme" mi demek istiyor facebook?
Konumu ne olursa olsun hiçbir şeyin, hiçbir kimsenin, diğer bir insanın yaşam motivasyonunu böyle keyfi bozmaya hakkı yok, olamaz da...
Ben Facebook'u böyle haber vermeden istediğim gibi davranırım diyememeli...
O zaman biz hiç üye olmayalım...
Yani hayat o kadar göreceli bir kavram ki, ben bazen neyimin sakıncalı olup olmadığını bilemem kuralları bilsem dahi...

Not: Nüfus cüzdanı ve diğer kimliklerimin fotokopilerini gönderdikten sonra Facebook sayfam tekrar açıldı. İnsanın her 3-5 ayda bir kimlik mi ibraz etmesi gerekiyor sosyal medyaya? Kaos GL'den okuduğum habere göre, Facebook, LGBTİ'lere nüfus cüzdanı isimleriyle sayfa açmayı dayatıyormuş. Gerçek isimleriyle hesap açmayan LGBTİ'lerin sayfaları bir bir kapatılıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder