28 Mayıs 2015 Perşembe

Eşcinsellere yaşattıklarınız yüzünden yatacak yeriniz yok!

Aslında her şey net olmasına rağmen insan kendini karmaşık duygular içersinde hissedebiliyor...
Önyargılara ve ayrımcılıklara karşı boşveren bir yapın yoksa, bir şeyler yapmak istiyorsun....
Halletmek istiyorsun sorunları...
Ama her şey yapılabilirlik çerçevesinde olmasına rağmen, yapılmasına izin verilmiyor...
Öyle bir sistem işte...
Yeni Akit'in başlığı: HDP homolara kuçak açtı...
Kim bu homolar..?
Oysa doğuştan böyleyiz..
İhsan'ın dediği gibi, başkayız, doğuştan farklıyız, küçücük bir sevgi farkıyla ama gerçekleştirilmeyince dünyalar kadar büyük olan...
Hayatın galibiyiz belki de; yani doğuştan şanssız değil, doğuştan şanslıyız...
Çünkü farklı olmak şampiyon olmaktır...
Her şeye rağmen varolmak bir başarıdır...
Haklarımız...
İnsanca yaşama haklarımız için...
Sokakta sesimizi duyurabilmek adına sabıka kaydı çıkartmak için adliyeye otobüs beklerken...
Sabıkalının gasp edilen hakkı olmaz mı?
Sabıkalıysa, niye sabıkalı diye de sormak gerekmez mi?
Rıza geldi yanıma...
İranlı mülteci Rıza...
Yardım istedi benden...
Ne benim İngilizcem yarım bile değil, ne de onun Türkçesi...
Ama yüreklerimiz anlaşıyor ya...
Sevgi var ya...
Rıza aslında öğretmen memleketi İran'da...
Ama eşcinsel olduğu için
ölümden dönmüş ve çareyi canını kurtarmak için
başka ülkelere gitmek için
yola çıkmakta bulmuş...
Mülteci...
İranlılar şehrimize gelmeden önce sadece bir kelime gibi bir şeydi mültecilik benim için...
Ama gerçek anlamda mültecilerle tanışınca, hayatta en çok zor olan şey olduğunu öğrendim...
Her yapı kaldırabilir mi mülteci olmayı..?
Benim ölümüm demektir mülteci olmak...
Ben mülteci olsam, idamemi sağlamak için ne iş yapabilirdim ki..?
Rıza inşatta çalışıyor..
Bugün yardım için yanıma geldiğinde kireçli ve harçlı elbisesiyle...
Ben yapamazdım böyle bir işi...
İkinci gün iflas ederdi bedenim...
Zaten yapamayan mülteci LGBTİ'ler de var...
VE BEN ONLAR İÇİN ÇOK ŞEY YAPAMIYORUM KAHRETSİN Kİ..!
Rıza Birleşmiş Mİlletler'in yerleştirdiği Burdur'a gitmek istemiyor..
"Orada ne yapacağım, orada eşcinseli kabul ederler mi?" kaygısı var...
Umudunu yitirmek istemiyor Rıza bütün prosedürlere rağmen...
"Bir anlatabilsem" diyor kendimi...
Türkçe'yi iyi bilmediği için tam olarak anlaşılamadığına inanıyor...
"Beni anlasalar, bana yardımcı olurlar" diye düşünüyor...
HAKLI...
Şu koskoca dünyada zor da olsa yapacağı bir iş bulmuşken, nefes alabileceği bir ortamda da yaşıyorken...
NİYE...
Rıza hep Denizli'de yaşasa ne çıkar..?
Siz Rıza'yı tanıyor musunuz?
Siz Rıza'yı anlamaya çalışabilir misiniz?
Oysa ben garantisini verebilirim...
Rıza melek gibi bir insan....
Dünyaya huzur veren bir yapısı var...
Rıza umutlanıyor...
İnsanın umutlarını elinden almak kadar kötü bir şey olabilir mi?
Dünyada umutsuz kalmak ne demektir geçici de olsa..?
"Tamam mıyız" filmi oynuyor TV'de...
Hayatta en zor olan şey ne?
Özürlü olmak, mülteci olmak, yaşlı olmak, hayvan olmak, eşcinsel olmak..?
Hangisi olmak en çok zor?
Kedilerimi dışarıya çıkaramıyorum arabalar çiğneyecek diye...
Çünkü kedilerimin yarısı bu yıl trafik canavarına kurban gitti...
Yaşlılıktan bahsetmek istemiyorum bile...
Mülteci olmak...
Hele eşcinsel mülteci olmak...
SADECE EŞCİNSEL OLMAK İYİYMİŞ YA diyorum homofobiye rağmen...
ÇÜNKÜ BEN HOMOFOBİYİ YENEBİLİRİM..
ÇÜNKÜ BEN HOMOFOBİDEN DAHA GÜÇLÜYÜM...
Yanlış anlaşılmasın da...
Bazı kesimlerin mücadeleyle yenebilecekleri bir nokta bile yok...
Zaman zaman bazı faktörler kötü hissettirse de, eşcinselliğimden dolayı kendimi çok çok iyi hissediyorum...
Ama bazı taraflarımıza karşı kendimi iyi hissedemiyorum...
Hayattaki her eksik şey de tamamlamam gereken bir tarafım benim ..
Birilerinin eksiklerini tamamlayamamak çok kötü bir şey...
Çünkü ben de o eksik şeylerin tamamının bir parçasıyım...
Neden tamamlamaya çalışmıyoruz birbirimizi..?
Bugün Facebook sebepsizce sayfamı kapattı...
Üzüldüğüm şeye bak...
Üzülmek değil bu aslında; haksızlığa tahammül edememek;
Niye onun, onların değil de benim sayfam..?
Daha kaç ay oldu ben Facebook'a kimliği nüfus cüzdanımla ibraz edeli...
Sosyal medyada ne mecburiyetleri var eşcinsellerin açık kimlikleriyle varolmaları için?
Eşcinsellik kabul ediliyor da mı eşcinseller nüfus cüzdanı kimlikleriyle sosyal medyada yer alsınlar?
Aslında eşcinsellerin mültecilikten nefret cinayetlerine kadar varan mağduriyetleri eşcinsel karşıtlığından değil mi?
Bugün sinir oldum, sinirlenmeye hakkım var mıydı gerçekten?
Bugün oturdum maç izledim egomu tatmin etmek için...
Bugün yemek yedim...
İnsanlar acı çekerlerken, mutsuzlarken...
BENİM NE KADAR MUTLU OLMAYA HAKKIM VAR?
Ben insan oğlunun yapısını anlamakta zorlanıyorum gerçekten...
Eşcinselleri sevme şekillerinden dolayı sıkıntıya sokmaya kimin ne hakkı var?
Niye zamanımızı çalıyorlar bu yüzden bizim?
Niye diken üstünde yaşatıyorlar bizi..?
Herkes neler neler için plan yaparken, bizler sevgimizi kabul ettirmeye çalışarak ömrümüzü tüketiyoruz homofobi yüzünden...
Bir eşcinselin gününün nasıl geçtiğini sanıyorsunuz..?
Çektirilenler nedensiz olduğu için, canımız çok yanıyor gerçekten...
Hayattan vazgeçen ve vazgeçmeyi düşünen eşcinselleri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder