18 Nisan 2015 Cumartesi

Kargo paketleri, Yurtiçi Kargo'nun keyfine kalmış...

16 Nisan 2015'de İstanbul'dan Denizli'ye verilen bir kargonun sürekli Denizli Yurtiçi Kargo Horozlu şubesinde taşıma durumunda gözükmesinin anlamı nedir? Kargoyu gönderen şirket teslim tarihi olarak tahmini 18 Nisan diyor ve yarım günde İstanbul'dan Denizli'ye gelen bir kargo, Denizli'de Atatük Cad. ile Emek Cad. arasında 5 dakika mesafe olmasına rağmen neden teslim edilmemektedir? Ben ne yazık ki hep sizin taşıma araçlarınzın peşinden giderek kargomu almak zorunda kalıyorum. Alış-veriş yaptığım internet şirketleri başka kargo seçeneği sunsa, asla Yurtiçi Kargo'yu tercih etmezdim. Ve üstelik daha önceden şikayet ettiğim gibi, ürünlerim hep kargonuzda kırılıyor. Tabi tüketici haklarının olmadığı bir ortamda, müşteri zarar gördüğüyle kalıyor. Evet tüketici olarak hiçbir mağduriyetim giderilmedi bu ülkede. Tüketici dernekleri falan formalite. Yaptığınız işler isminizle bağdaşmayacak ölçüde kalitesiz. Bir de, Yurtiçi Kargo'nun asla ve asla telefonları açmama gibi bir sorumsuzluğu var. Ama hiçbir şekilde; ya meşgul çalıyor, ya da meşgul olmadığı zaman katiyen açılmıyor. Zaten telefonlar açılsaydı, kargomun durumunu merkeze sormak durumunda kalmazdım. Cuma günü de şubenize gitmeme rağmen saat 19'u 10 geçe ve içeride elemanlarınız olmasına rağmen kargomun akibeti hakkında bilgi vermediler mesai saati doldu diye. Esef verici bir durum inanın verdiğiniz hizmet. Şimdi ben Pazartesi günü şubenize gittiğimde kargoyu belki de şubenizde bulamayacağım... Dağıtımda olacak, sonra akşama kadar gene yetiştirilemeyecek, vesaire... Ve bizler bütün işimizi gücümüzü bırakıp sizin bize kargo teslim etmenizi bekleyeceğiz... Çok yazık, çok... İnternetten bize ulaşın bölümünden şikayette bulunuyoruz, orada da bir türlü iletiniz başarıyla gönderildi gibi bir mesaj çıkmıyor... Bu mesajı kargonun facebook sayfasında paylaşırken başka şikayetleri de gördüm. Bir haftadır kargosunu alamadığını söyleyen, hiçbir şekilde kendisine bir not bırakılmadığını söyleyen, yanlış adres bahanesi uydurulduğunu söyleyen... Ve yorumlar da siliniyormuş sorunlar halledilmeden... Ve alış-veriş yapıp da kargoda ürünlerimin kırıldığını da açıklayayım. Müzik CD'si alış-verişlerimi internetten yapıyorum ve CD'ler silikonlu korumalı paketlerde olmasına rağmen ne yazık ki kırık çıkıyor çoğu zaman ve bu mağduriyet asla kargo tarafından kaale alınmıyor. Ne yereldeki şubeler tarafından, ne de merkez tarafından. Nükhet Duru'nun yeni albümü çıkalı kaç gün oldu ama ben hala kavuşamadım. Üstelik başka arkadaşlar için de toplu sipariş vermiştim. Yurtiçi Kargo yüzünden kaç kişi mağdur oldu... Diğer kargo şirketlerinin mutlaka ama mutlaka kargo şubeye gelir gelmez, teslim bile etmeden, kargonuz var diye arama durumları söz konusu... Bunu da belirteyim. Çünkü bırakın söz konusu olan kargonun bizi aramasını, biz kargo şubesine bile ulaşamıyoruz; telefonlar ne diye icat edildiyse... Şunu nasıl unuturum; gözlerimle şahit oldum daha önceki paketlerim için kargo şubesine gidince. Kargolar araçtan araca aktarılırken nasıl taşıma yapılıyor biliyor musunuz; ürünler bir noktadan bir noktaya fırlatılarak; ürünlerimin nasıl kırıldığının en açık göstergesi. (Yurtiçi Kargo'ya yazdığım yukarıdaki mesajı, Yurtiçi Kargo'nun sosyal medya hesabında paylaştım. Çünkü şikayet iletilerimize, alıcı mercileri kapalı bu kargonun.)

2 gün sonra...

Çıldırmamak işten bile değil. Araya Pazar girdiği için hafta başı şubeye gittim; paketin daha henüz bize gelmedi, dediler. İnternette şubeniz tarafından taşıma durumunda gözüküyor, diyorum... Denizli'ye gelmiş ama merkez şubede, diyorlar. Ne diyeyimki ben şimdi...

Adamlar tabiki de işi yavaştan alırlar... Camlarında hızlı ulaşım tarifesi vardı. Aynı gün kargonuzun elinize ulaşmasını istiyorsanız, şu kadar fiyat...

Ama çalışma saatleri bakımından işçiler adına sevindim. 9-6 arası hizmet veriyorlar. Yalnız bir sorun yok mu; kargol gönderileri ne zaman merkezden şubelere gelecek, ne zaman dağıtım aracına yüklenecek, ne zaman dağıtıma çıkacak... Yani müşteriye hizmet vermeye de 9'da başlanılması gerekmez mi?

Telefonlara niye cevap verilmediğinin ise bir cevabı yok "kem-küm"den başka.

Türkiye'de şöyle bir gerçek var; müşteri memnuniyeti sözde; asıl memnuniyet patronların cebi.

Bu ülkede giderilmesi çok da mümkün olmayan tüketici mağduriyeti diye bir şey var. Müşteri sadece para kazanma aracıdır. Malı tüketici noktasına kadar ulaştıran her birim, sadece hesabına düşecek olan rakamları düşünmektedir. Maddi olarak mağduriyetin bile giderilmediği bir sistemde, müşterinin bekletilmesinden dolayı psikolojisinin bozulmasının düşünülmesi söz konusu bile değil. Tekonoloji olarak hızlı bir çağdayız ama bir kargo paketi neredeyse bir haftada sahibine ulaştırılmadığı gibi, şubede bile yok daha.

1,5 saat sonra...

Yurtiçi Kargo Denizli Horozlu şubesindeki sorumsuzluklar aynen devam etti. "10:30'da gel, kargonu merkez şubeden gelince ayıracağız" demişlerdi ya... 11'e doğru gittim ve merkez şubeden araç daha gelmemişti. O esnada gözlem yapmaya koyuldum ben de... Cumartesi günkü bir paketin İstanbul'a gönderilmediğini hatırlatıyor bir çalışan müdüre. O da unutulmuştur diyor. Bugün dağıtıma çıkacak bir paket kapının önünde duruyor ve onun da dağıtım aracına yüklenmesinin unutulduğunu duyuyorum...Merkez şubeden benim paketin olduğu dağıtım kamyoneti geliyor ama benim paket çıkmıyor içinden. Fazla uzatmaya gerek yok; merkez şubeden yüklenmemiş benim paket dağıtım aracına. Ve bu paketi bugün getirtemeyeceklerini söylediler. Ancak yarınki dağıtım aracına yüklenebilirmiş. O da nerden baksan yarın akşam; o da eğer dağıtım aracına yüklenirse. Bunun nedenini soruyorum; müdür konumundaki kadın (kadın diyorum, adını bilmiyorum çünkü...) diyor ki; araçta yerimiz olmadığı için yüklenmedi. Dağıtım aracında benim paket aranırken ben oradaydım; koskoca kamyonetin 10'da birini kaplayacak kadar paket var. El kadar 5 CD'nin yer aldığı poşet mi sığmamış koskoca araca? Gerekçelerinin bahane olduğunu, yaptıkları işi de sorumsuzca yaptıklarını söylüyorum ve bugün kendi aralarında konuşurlarken şahit olduğum iki paketin unutulduğunu hatırlattığımda, o durumun benim sorunum olmadığını söyledi müdür konumundaki sorumlu. Benim paket de aynı konumda; unutulmuş...Ve ben 10 km. uzaklıktaki merkez şubeye bisikletimle gittim kargo paketimi almaya. Çünkü ne kargo paketimi getirtebileceklerini, ne de yol masrafımı karşılayabileceklerini söylediler bu doğrultuda talepte bulunmama rağmen. Ben zaten 3 kuruş indirim olduğu için internet üzerinden CD alıyorum. O üç kuruşluk indirimin kat be kat fazlasını yol parası olarak mı vereyim? Kazaya kurban gitsem kim verecek bunun hesabını? Merkez şubeden paketimi alırken, oradaki görevliyle paylaştım yaşanılanları. O da, sadece bu şubede değil, Denizli'deki tüm Yurtiçi Kargo şubelerinde aynı sorumsuzluğun yaşandığını söyledi. Hepsi de sorumsuzluklarının farkında ama umurlarında değil. Oradaki görevli bile "Yaşadıklarını Yurtiçi Kargo merkezine bildir." dedi.

Paketlerin dağıtım aracına yüklenirken bu sefer de gene dikkatsizce yüklendiğine şahit olduğumu belirteyim. Taşınırken yere düşürmeler falan... Benim CD'lerin neden kırık çıktığı şimdi anlaşılıyor. 3 kuruş ucuz alış-veriş yapayım derken, katma değerli bir şekilde moralimi bozduruyorum sorumlulukla alakası olmayan insanlara. Evet, kargo şirketlerinde çalışmak zor olabilir ama hiçbir şey, hiçbir suçu olmayan insanlara sorumsuzluk yapma hakkını vermez. Kargoya verdiğimiz paketlerimiz inanın hiç de güvende değiller.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder