23 Mart 2015 Pazartesi

Azerbaycan'ın maskülen sesi Röya


Dinlemekten bu kadar keyif aldıktan sonra teşekkür mahiyetinde iki kelime karalamak bir borç olsa gerek. Kaç yıl oldu bilmiyorum onu ilk dinleyeli... Radyolarda çok çalıyordu bir şarkısı. Şarkının soundu falan çok iyiydi. Bir Türk şarkısının soundan daha Euro'ydu. Sunucunın, onun adını her anons ettiğinde adını anlamaya çalışıyordum; Royal mı diyordu, Röyal mı diyordu... Kasetçiye gittim... İsmini söyledim Röyal diye... Röya imiş adı. Albümü de "Gel Danış". Gerçek adı Röyale Ayhan'mış oyuncu, model ve şarkıcının. Azerbaycanlı. Röya'yı çok sevmemin sebebi zaten, Azeri Türkçesinde şarkı söylemesi ve maskülen sesi. Ülkemizdeki diğer ünlü pop şarkıcıları kadar çok popüler olmamış olabilir ama bir hayran kitlesinin olduğunu düşünüyorum. İlk albümünden sonra arada single'lar falan çıkardı. Tabi müzik çalışmalarını Türkiye'de yapıyor. Yeni albümünü çok sevdim. Müzikçaları tıklıyorsun, sıkılmadan sonuna kadar dinliyorsun albümü. Şarkılar güzel, ses yorum güzel ama beni Röya'ya bağlayan, farklılığı, diğer şarkıcılara benzemeyen ses ve yorumu... Tabi alt yapıyı da sağlam tutuşu. İnsanın kafasını şişirecek basitlikte değil. Dediğim gibi soundu bayağı Batı. Röya'nın şarkılarının veya son albümünün kritiğini yapmayacağım. Sadece tavsiye ediyorum heyecan verici niteliğinden dolayı. Şarkılarda Azeri türkülerin tınısını da hissediyorsun, ülkemiz pop müziğinin havası da var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder