16 Şubat 2015 Pazartesi

Nihat Doğan vicdanlarımızı rahatlattı!

Öncelikle kafaların içindeki erkekliği hadım veya idam etmek gerek!

Kadına tecavüz ve kadın cinayetlerine devrimsel bir tepkiden sonra da , kocalarımza, erkek çocuklarımıza, kısaca erkekliğe hizmet etmeye devam ederiz. Çünkü biz şiddete ve tecavüze karşı olsak da erkeğin egemenliğine karşı değiliz. En fazla karşıymış gibiyiz. Sokağa çıkarız, Nihat Doğan'ı hedef gösteririz, tecavüzcüleri ve de şiddet uygulayanları hapse atarız, onların idam edilmesini isteriz, hadım edilmesini isteriz... Heteroseksizmin zarararlarını kişiselleştirerek vicdanlarımızı rahatlatırız. Kadınlarınki dahil, heteroseksist beyinler hadım edilmedikten sonra, terbiye edilmedikten sonra, eşitliğin ve özgürlüğün erkekler kadar kadınların da hakkı olduğuna inanılmadıktan sonra, ne yapsanız nafile. Asıl suçlu bireyler değil, o bireyleri yetiştiren yapı, o yapıya alet olan herkestir. Erkeklerinizin erkekliği kadar, kadınlarımızın kadınlığıyla da gurur duysaydınız, kadınıları namus olarak etiketleyip onların özgrülüğünü ahlaksızlıkla bastırmaya çalışmasaydınız, o erkekler kadınları bir eşya gibi görmez ve keyfi davranmazlardı. Gözyaşlarınız ve tepkiniz canınızın yandığının samimi bir ifadesi olabilir ama gerçekten işe yarayacağına inanıyor musunuz? Özgecan'a kadar kadınlar her gün öldürülüyordu ve her gün öldürülmeye devame ediyor; kimler tarafından; erkek egemen düşünce tarafından, sizin yetiştirdiğniz erkekler tarafından. Tecavüzcüler ve katiller başka bir gezegenden ışınlanmadılar. Yetiştirilme şekli de yanlıştı, ehlileştirme şekli de yanlış. Öldüreni öldürmekle ne değişebilir ki? Kafamızın içindeki erkekliği öldürmek gerekiyor tecavüz ve kadın cinayetlerinin önüne geçmek için. Kadınlarımızın kafalarının içindeki erkekliği hadım etmek gerekiyor. Umarım anlatabilmişimdir, umarım yanlış anlaşılmamışımdır. Çünkü ben tepkiye de karşı değilim, cinsiyetçi söylemde bulunanların cezalandırılmasına da karşı değilim, katillerin-tecavüzcülerin cezalandırılmasını da en çok isteyenim ve Özgecan'ın söylemeye dilimin bile varmadığı başına gelen duruma belki de şu dünyada benim kadar kimsenin canı yanmamıştır. Çünkü benim tepkim ne bugün, ne de sadece cinsiyetler arası. Çünkü her hayvan öldürüldüğünde bile benim canımdan can gidiyor ve her gün ölerek yaşıyorum ama gösterilen şu kitlesel tepkinin keşke altını doldurabilsek, keşke bir atımlık olmasa. Altını çizerek tekrar söylüyorum; ahlakçılıkla kadın mağduriyeti giderilmez, kadınlara eşitlik ve özgürlükle giderilebilir. Çünkü ahlakçılık erkekliğe hizmet eden bir şeydir. VE GERÇEKTEN ŞU TEPKİYİ GÖSTERENLERİN KADINLARA KARŞI UYGULANAN TECAVÜZ VE CİNAYETLERİN GERÇEK SEBEBİNİ GÖRMEYİP, OLAYA YÜZEYSEL YAKLAŞMASI BENİ DÜŞÜNDÜRÜYOR. TABİ KADIN MAĞDURİYETİNİN SEBEBİNİN HETEROSEKSİZM OLDUĞUNU GÖRMEK İSTEMEYİP, TEPKİYİ BAŞKA YÖNE YÖNLENDİRENLER... İŞTE ASIL SORUN BURADA...

Bunu da söylemeden geçemeyeceğim... Başbakan CHP'li Nazlıaka'nın danslı protestosuna "Dans edeceğine Fatiha oku" diyerek gönderme yapmış ya... Tamam, insanlar inançları doğrultusunda gerekeni yapsınlar ama Özgecan'ın ruhuna Fatiha mı iyi gelir, kadınların eşitliği ve özgürlüğü mü? Çünkü Özgecan, kadının kadın olarak yaşama hakkının elinden alınmasından dolayı öldürüldü.

Ne güzel bir tepki oluştu, sen niye bu kadar negatif tepkiselsin bu duyarlılığa karşı diyebilirsiniz? Tepkisel değilim; güzelim canlar gittikten sonra neye yarar diyorum, yarın da aynı tepki olacak mı diyorum? Heteroseksist kafalar gerçekten değişecek mi diyorum?

Aklıma gelmişken bir soru sorayım... Acun Ilıcalı, Nihan Doğan için tepki gösterilmeseydi, Survivor'dan çıkaracak mıydı acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder