22 Ocak 2015 Perşembe

Erkek cinsiyetçiliğinin mantıklı bir açıklaması olabilir mi?

Dün tarihli bu haberi sosyal medyada gördüm. Bu kadarı gerçekten inanılmaz derecede uç boyuttu benim için. Hani erkek cinsiyetçiliğinin ne demek olduğunu biliyordum ama bu kadarını tahmin edemezdim. Adam karısını ikinci kez kız çocuk doğurdu diye, gece uyurken elektrik akımı vererek öldürüyor. Üstelik bunu tasarlayarak yapıyor. Ve soğukkanlılıkla işliyor cinayeti. Ve akıl sağlığı yerinde. Ben bu kadar kadın düşmanlığını, bu kadar erkek cinsiyetçiliğini anlayamıyorum. Bunun cahillikten başka bir açıklaması olamaz. Erkek adamın erkek çocuğu olur, sözü cehaleti açıklayan en güzel sözdür. Eğer çocuğun cinsiyetini ölümü hak etme gerekçesi olarak kadın belirliyorsa, bir erkek olarak sen niye alınıyorsun ki? Erkek adamın erkek çocuğu olur sözündeki gibi cinsiyetin belirleyicisi sensen, o zaman kadının ne suçu var bunda? Kendine olan hıncını kadından mı çıkarıyorsun? Tekrar evlenip tekrar kız çocuğun olursa ne olacak? Bin defa evlensen dahi gene kızın olursa ne olacak? O zaman kadının suçsuz olduğunu anlayacak mısın? Zaten biliyorsun aslında. Erkekliğini erkek çocuk sahibi olarak gösteremeyince, ancak cinayet işleyerek gösteriyorsun sanırım. Sanık ömür boyu ağırlaştırılmış hapis cezasına itiraz ediyor pişman olduğunu söyleyerek. Peki sanığın avukatına ne demeli? Sanığın beraatini istemiş. Neden? Niye? Bir kadını kız çocuğu doğurdu diye öldürmenin mantıklı bir açıklaması olabilir mi? Siz bir kadın olarak kız çocuğu doğurduğunuz için, mağdur olmayı normal karşılayabilir misiniz? Erkek egemen bir toplumda yaşamak, erkeklerin tahrik olması için yeterli ve geçerli bir sebep olabilir mi? O zaman bu kafayla kadın cinayetleri işlenmeye devam eder. Ben avukat olsam böyle sanıkları savunmam. Kasten kadın öldürmenin savunulacak bir tarafı olabilir mi? Kadına yaşarken değer verilmediği sürece, katillerine verilecek ceza, cinayetlerin önüne geçemeyecektir. Kadının erkekle eşit olduğunun anlatılması, öğretilmesi cezadan kat be kat daha etkili olacaktır. Tabi erkek egemen bir sistemde buna kimse yanaşmayacaktır. Çünkü çıkarına uygun düştüğü için hakimiyeti elden bırakmak istemeyenler, eşitliği ve özgürlüğü niye istesin ki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder