27 Kasım 2014 Perşembe

Çürük proje!

"Best of" bitti, "proje albüm" moda



Proje albümleri çok moda son günlerde. Neden; çünkü iyi kötü satıyor albüm satışlarının bitme noktasına geldiği günümüzde. Eskiden kaset döneminde karışık yabancı müzik albümleri olurdu. Ben onlara benzetiyorum bu durumu. Ama ben bir çok sanatçının yer aldığı albümleri dinlemeyi hiç hazzetmiyorum. Müzikal bir amacı var mı bu albümlerin? Bana ne verebilir; hiçbir şey. Bildiğim şarkıları değişik seslerden dinlemek... Bari bir özelliği olsa söyleyenlerin ve düzenlemelerin. İşte son örneği Kayahan projesi. Orhan Gencebay projesi ve bazı dj'lerin proje albümleri çok sattı ya... Herkes nemalanacaktır artık prim yapan bu tarzdan. Şarkıları söyleyecek şarkıcıların günümüzde tutulmasının yanı sıra adına saygı albümü yapılan sanatçının da takdir ermesi gerekiyor seçilen isimleri ki, Kayahan, müzik şirketinin önerdiği Demet Akalın ve Hande Yener'i veto etmiş. Hatta Gülşen'i de veto etmiş ama şirketin ısrarıyla dahil olmuş Gülşen. Albümü dinlediğimde, en iyi söyleyenin başta Kayahan tarafından reddedilen Gülşen olduğunu fark ettim. Belki herkes iyi söylemiştir de ben beğenmemişimdir. Mesela bu tarz albümlerde Sezen Aksu, Tarkan, Ajda Pekkan, Candan Erçetin gibi isimler mutlaka yer alırlar. Çünkü kemikleşmiş hayran kitleleri var. Çok mu iyi söylüyorlar; heyecan vermiyor. Ve Nilüfer... gene en çok ona yakışmış Kayahan şarkısı. Ben her zamanki gibi iddia ediyorum; Nilüfer'i popülerleştiren Kayahan değil, Kayahan'ı popülerleştiren Nilüfer'dir. Kulağımız alıştığından mıdır nedir, Kayahan şarkısı Demet Sağıroğlu'nda da sırıtmamış ama dinlemek için yeterli sebep değil ne yazık ki. Şarkıların düzenlemeleri, yorumcuların genel tarzlarına göre yapıldığı için yenilik ve evrensellik adına da hiçbir şey yok albümde. Mutlaka gene beğenilecek ve satacaktır. Ama beni alakadar eden bir şey değil. Almayacağım bu albümü tabiki. Bu tarz ticari denemeler, müziğimizin de geldiği noktanın yani ne kadar geri gittiğinin bir işaretidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder