19 Ekim 2014 Pazar

Ebru Gündeş'ten "Müstehak"lık bir albüm*


Bugünlerde bir şarkıya taktım kafayı. Hiç sıkmıyor insanı. Üst üste defalarca çok keyif alarak dinleyebiliyorum. Ebru Gündeş'in söylediği Sezen Aksu şarkısı "Müstehak". Tam bir pop şarkısı Ebru Gündeş tarzı ve Ebru Gündeş albümlerine tezat. Zaten Ebru Gündeş arada bir takılır Sezen Aksu şarkılarına. Aklımda kalan "Hata". Ebru Gündeş tarzı bana uymadığı için albümü baştan aşağı dinlememe rağmen ısındığım başka bir şarkı olmadı. Genele hitap edebilir, kötü de olmayabilir ama açmadı mı açmıyor beni. Çünkü düzenlemeler tek sesli ve de alaturka ağırlıklıysa, Ebru Gündeş ağzıyla kuş tutsa benim için nafile. Bu sadece Ebru Gündeş için geçerli değil, Sibel can için de geçerli, herkes için de geçerli. Ben müzikte tek sesliliği, tek düzeliği müziğe saygısızlık olarak görüyorum. Şimdi bir çok kişi de bu sözlerimi yanlış anlayabilir ama bu kişiler dünya müziğinden bihaber yaşıyorlarsa yapılabilecek de bir şey yok. Belki benim çok sevdiğim "Müstehak" şarkısı bir çok Ebru Gündeş hayranı tarafından sevilmeyecek bile; çünkü albümün tarzına aykırı bir şarkı düzenleme ve yorum olarak. Yani Ebru Gündeş şarkılarında nağme yapar ama bu şarkıyı popçu gibi düz okumuş ama başarılı bir şekilde okumuş. Keşke alt yapısı sağlam daha pop şarkılar okusaydı da kendini tekrar edeceğine biraz evrenselleşseydi müzik adına.

Ne kadar benziyor Sibel Can'la Ebru Gündeş'in yorum tarzı. Acaba böyle gırtlak oyunları tuttuğu için mi bu şekilde şarkı söylüyorlar? İlk şarkıda altta gitar çalıyor ama nasıl buram buram Arabesk... İkinci şarkıda Ebru Gündeş kendi tarzına dönüyor zaten. O yüzden de albüm hakkında söylenecek bir şey kalmıyor benim için. Mesela "Araftayım" şarkısı falan ne kadar Ebru Gündeş'in kendini tekrar etme durumu. Zerre kadar bir şey bulamıyorum bu tarz şarkılarda. Beste bile değil bana göre. Sözleri düz bir şekilde mırıldanıyorsun. Bütün Arabesk veya Fantezi şarkılarda olduğu gibi önce mırıl-mırıl yavaş bir giriş, sonra sesin yükselişi... Sadece Ebru Gündeş şarkıları değil, bu tarz bütün şarkılar birbirinin aynısı. Sadece söyleyenler farklı. "Müstehak"tan başka Ebru Gündeş tarzı olsa da, "Nerdeydin" şarkısı da güzelmiş. Sonraki şarkıyı atlamak istiyorsun tabi. Sonraki şarkıları da... Hele "Sertab Erener şarkısı "Mecbursun" hiç olmamış Ebru Gündeş'te. "Üflediler Söndüm" de ben sevmesem de diğer şarkılar arasından sıyrılıyor.

* "Müstehak"lık bir albüm derken, tek şarkılık bir albüm demek istedim. Bir de "Nerdeydin"... On üzerinden iki veya üçlük bir albüm ama "Müstehak" şarkısı adına diğer şarkıları görmezlikten gelebilirim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder