8 Eylül 2014 Pazartesi

Çifte standartlı taciz anlayışına tepkim yanlış anlaşıldı


Çifte standartlı taciz anlayışı ile ilgili bir yazı yazdım; Yasemin Allen tarafından yanlış anlaşıldım, Ebru Gürsoy da tacizi meşrulaştırmakla suçladı beni. Oysa yazım da belirtmiştim; kaş-göz işaretiyle bile rahatsız etmenin taciz olduğunu. Ben sadece kendini göstermek isteyip de, istediği şekilde ve kişilerce bakılmayınca buna taciz diyenleri anlatmak istedim. Yazımda da farklı bir şey demedim ki yanlış anlaşılayım. Sanırım Yasemin Allen'ı isminin geçmesi rahatsız etti. Oysa düşmanım dahi olsa hedef gösteren bir düşünce ifade etmedim bugüne kadar, etmem de. "Güzele bakmak iltifattır" yazımda da taciz konusundaki düşünceme olayı konu ettim ve Yasemin Allen'da olayın parçası olarak yazıma denk düştü. Yoksa Yasemin Allen'la ne alıp-veremediğim olabilir ki. Kişisel olarak tanışmayı bırakın, daha önce hiçbir şekilde irtibatımız bile olmadı. Herkes gibi ben de "Merhamet" dizisinde tanıdım ve zarif bir kadın olduğu için beğenerek takip etmiştim. Ama birileri ısrarla konunun toplumsal cinsiyete dayalı kadınlığın getirdiği çifte standartlı taciz anlayışına tepki değil de tacizi meşrulaştırmak olduğunu düşünüyorsa, bir şey yapamam ve kadınlara da zarar veren bu düşüncemden vazgeçemem. Tekrar söylüyorum, en küçük bir göz işareti bile tacizdir benim için ama bir kişiye rahatsız etmeden bakma özgürlüğü da vardır. Aslında aynı taraftayız ama sanırım bir yanlış anlaşılma var ve yanlış anlama konusunda ısrar ediliyor. Yasemin Allen ve kadınları üzmekse hayatta yapacağım en son şeydir. Bir eşcinsel olarak eşcinsel haklarından sonra en çok kadın hakları konusunda düşüncelerimi ifade ediyorum. Kırdıysam ve üzdüysem, Yasemin Allen ve bütün kadınlardan özür diliyorum.

Bugün konu üzerine özel ana televizyon kanallarından biri aradı ve konuşmalarımızdan aklımda kalan şu oldu... Muhabir arkadaş, "Empati kurabilir misiniz; kendinizi Yasemin Allen'in yerine koyabilir misiniz?" dedi. Orada kısa cevap verdim; "Eğer mini etekle parkta röportaj veriyorsam bakışlardan rahatsız olmam" dedim. "Yasemin Allen'a ne söylemek istersiniz" dedi; "Mini etek giyiyorsa, bakışlardan rahatsız olmasın" anlamında bir şeyler söyledim. Ama şöyle bir şey var; eğer ben kadın olsaydım gene Halil kimliğinde bir kadın olurdum ve Yasemin Allen gibi tepki vermezdim ki; içinde yaşadığım koşulları gözönünde bulundururdum ve bakışlardan rahatsız olmayabilirdim ama fiziksel olarak bir rahatsız edilme söz konusuysa, tartışmasız kendimi savunurdum. Tabi Yasemin Allen hassas olabilir ve olaya daha kırılgan yaklaşabilir. Sanırım bir eşcinsel olarak şiddete çok maruz kalmam, bakılmak gibi olaylara daha esnek davranmama sebep oluyor ama bu, kesinlikle en küçük tacizi bile onayladığım anlamına gelmesin. Bir kişi istemiyorsa tebessümden bile rahatsız olabilir. Herkesin anlayışına saygı duymak gerekiyor sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder