30 Eylül 2014 Salı

Bir erkeğin penis bölgesine günde kaç kişi bakar?


Bir kadının göğsüne günde kaç kişinin baktığının araştırması yapılmış. Peki neden günde bir erkeğin kasık bölgesine kaç kişinin baktığının araştırması yapılmıyor (Bu araştırma göğüs kanserine duyarlılığı arttırmak amacıyla yapılmış ama sonuçta böyle bir bakış açısı var.)? Çünkü erkek egemen sistem karar veriyor neyin seks objesi olacağına; kadınlar seks objesidir, erkekler sadece bu obje hakkında söz sahibi olan taraftır. Kadınlar da kadınların göğüs bölgelerine bakıyormuş erkek egemen yapının seks anlayışını pekiştirircesine. Aslında pek dile getirilemez bir insanda hangi bölgeye bakıldığı ve "ilk dikkat ettiğim yer gözler" denilerek yalan söylenir.

Batı'da bu tarz araştırmalar yapılabilir insanların bakma ve ifade özgürlüklerinden dolayı. Oysa cinselliğin tabu olmasından dolayı cinsel açlığın daha fazla olduğu toplumlarda cinsel bölgelere bakılması kaçınılmazdır. Ama bunu doğal karşılamayız. Çünkü cinsellik utanılacak bir şeydir ve kaçamak bakabiliriz ancak.

Bakılanlar da bakılmaktan rahatsız olurlar. Tacizdir bunun adı cinselliğin tabu olduğu toplumlarda. Ama kimse görmeyecek şekilde bakarız veya bakmamak için tutarız kendimizi. Biz daha televizyonda bile ileri gidilmeyen cinsellik sahnelerinde, hatta üstü çıplak sahnelerde bile başımızı çeviririz. Kendimize bakıyor muyuz acaba çıplak olarak?

Konuya neden mi değindim? Sadece kadın veya kadına dair bölgeler değildir cinsel anlamda bakılacak olan. Kadınlar da bakıyordur erkeklere. Tabi onlar kültürlerine göre bakıyorlardır. Çünkü bir kadının, bir erkeğin penis bölgesine bakması, kadının değerini azaltan bir durum olarak değerlendirilebilir ama erkek kadını elde edinceye kadar kadının bölgesel bakışının açık bir davet olmasından dolayı sorun yoktur. Yapmaz değil mi kadınlar böyle bir şey? Ancak sınırları aşmış bir kadın bu kadar cesur olabilir.

Bana gelirsek... İstediğiniz sınıfa sokabilirsiniz. Evet bir erkeği tepeden tırnağa tararım. Çünkü seviyorum erkeğe estetiksel açıdan bakmayı. Bunun içinde cinsellik de olabilir, arzular da olabilir ama ben bakarken sanatsal açıdan da bakarım erkeğe. Herkesin cinsel anlamda bölgesel takıntıları vardır ve bazı bölgeleri fetişleştirebilir ve bu yüzden inestetik bölümleri görmez bile.

Oysa bende öyle değildir. Çünkü hangi amaçla baktığım belirler benim bakış açımı. Amaç cinsellikse, çok şekilci değilimdir göbekli olmaması koşuluyla ama genel anlamda bacaklarla bel bölgesi oranına, iki göz arasındaki mesafeye, çenenin alına oranına, bacak aralığının genişliğine ve en önemlisi poponun yuvarlaklığına...

Dedim ya, cinsel amaçlı bakıyorsam penis bölgesine de bakarım. Ne yani, yalan mı söyleyeyim. Bana sapık da diyebilirsiniz, tacizci de diyebilirsiniz ama bakışlarım karşımdakini rahatsız etmez. Çünkü baktığımın farkında bile olmaz. Evet, bazıları gizli bakıldığını öğrenince mahremiyetine bir taciz olarak algılayabilir bunu ama ne yapalım; kör mü olalım?

Bu kadar şeffaflığımdan dolayı Yasemin Allen olayından sonra tacizi meşrulaştıran blog yazarı olarak kendi kendimi tescillemiş oluyorum bu konuda değil mi? Hiç de öyle değilim. Şekilciliğe karşı da olsam estetiğe değer veriyorum ve öyle anlattığım gibi diğerlerne göre çok bakan biri de değilim aslında. Bazen yanımdan geçen tanıdıklarımı bile fark etmem yolda giderken bile düşünme halinde olduğumdan. Çünkü yaptığı ve yapacağı işi çok olanlar hep düşünürler. Ama insan bir güzel görünce de bakmadan edemiyor. Ama ben o kadar utangaç birisiyim ki, o yüzden hiç kimse görmez baktığımı. Sanırım utangaç ve içine kapanık biri olmam, kendimi yazarak ifade etmeme sebep oluyor.

Unuttum; erkeğin erkeğe bakması, erkek egemen toplumlarda namus meselesidir değil mi? Hele bir erkeğin penisine bakmak bir erkek olarak... Bu yazıyı okuyan ve beni tanıyanlar, bundan sonra benim bakışlarımı kontrol edecektir muhtemelen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder