6 Ağustos 2014 Çarşamba

Ajda Pekkan'ın TSM albümü çok demode olmuş


Ajda Pekkan'ın uzun zamandır bahsi geçen Türk Sanat Müziği albümü çıktı nihayet. İnsan albümü dinleyince "Hangi amaçla yapılmış?" diye sormadan edemiyor; Ajda Pekkan'ın keyif albümü mü, Ajda Pekkan'ın popülerliğinden faydalanarak Muazzez Abacı destekli ticari zihniyetle hazırlanmış bir albüm mü? Yoksa ne yenilik var, ne deneysellik var, ne de insanı şaşırtan bir icra. TSM dinlemek istiyorsak, TRT sanatçıları bunun daha modernini ve alasını yapıyor.

İşin içinde Ajda Pekkan varsa mutlaka ilgi çekecek bir şey olur diye düşündüm ama beklentileri boş verin, normal bir albümden bile vasat bir albüm. Ajda Pekkan'ın sesine, yorumuna bir şey demiyorum, Muazzez Abacı zaten konum dışı ama dinleyiciye ne verebilir ki bu albüm? Büyük ihtimal projeyi hazırlayanların da elinde patlayacak bir çalışma. Eskiden televizyonlarda eğlence programlarında ünlülerin isimlerinden faydalanılarak "Ünlüler Korosu" adı altında isim yapmış sanatçılara fasıl yaptırırlardı, işte öyle bir şey olmuş. Yani bir defalık bir eğlence. O da katlanabilenler için.

Şöyle bir şey olabilirdi; TSM şarkıları daha modern düzenlemelerle Ajda Pekkan'a icra ettirilebilirdi. Bari bir şey denenmiş olurdu. Muazzez Abacı niye böyle bir projede yer aldı, onu da anlayabilmiş değilim; işin içinde Ajda Pekkan olunca teklifi mi geri çeviremedi, yoksa O da gündemde olmanın bir yolu olarak mı değerlendirdi bu albüm projesini.

TSM otoriteleri mutlaka alkışlayacaktır bu projeyi TSM'nin unutturulmaması için ama TSM'nin unutulmasının sebebi de "aslı bozulmamalı" diye TSM'yi klasik formda kalması için direten muhafazakar müzik zihniyeti değil mi? Müziğimizin yerel kalmasının sebebi de deneysellikten uzak bu tutum işte.

Başlığa bakıp da "TSM'den daha başka ne bekleyebilirsiniz ki?" diyebilirsiniz ama ben "demode olmuş" derken modern bir icradan çok, müzikal anlamda tatmin edici hiçbir şeyin olmamasından bahsediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder