13 Temmuz 2014 Pazar

Türkiye'de erkeklerin evlenmemelerinin artış sebebi

Türkiye'de yalnız yaşayanların oranı her geçen gün yükseliyormuş. Çoğunluğunu hiç evlenmeyen 18-44 yaş arasındaki erkeklerin oluşturduğu % 70'e yakını eğitimli olan yalnız yaşayanların Türkiye'deki oranı % 5 iken, Batı Marmara Bölgesi'nde % 10'muş.

Bu oran aynen eşcinsel orana denk dşüyor. Her erkekte eşcinsellik olduğuna inanan biri olmama rağmen araştırma verilerini baz alırsak, mevcut erkek eşcinselliğinin % 10'larda olduğundan bahsedilir. Heteroseksist bir toplumda da heteroseksüellerin evlenmemesi için bir neden göremiyorum ben. En azında erkekliklerini ispat etmek için evlenilir ve evlilik yapıya uymuyorsa boşanılıp özgürlük denizlerine yelken açılır. Ve, eğer, gerçekten geleneksel olmayıp özgür bir toplum olunsaydı, işin içine mecburiyetten evlenen eşcisnellerin oranını da katsaydık, evlenmeyenlerin oranının kaç olduğunu tahmin edebilir miydiniz? Ben çevremde evlenmeyen eşcinsel fazla göremiyorum, evlendikten sonra eşcinsel yaşamlarını sürdürseler de. Ortaya çıkacak rakam hem evlenmeyenler oranını yükseltecektir, hem de niye evlenilmediği özgürce ifade edilebilseydi, eşcinsel oranı hiç kimsenin tahmin edemeyeceği kadar yüksek çıkacaktır. Acaba eşcinsel evlilik serbest olsaydı evlenmeyenler oranı kaç çıkardı; artar mıydı, azalır mıydı?

Niye evlenmiyorsun diyen erkekler ne cevap verşiyor;

Nasip değlmiş,
Gönlüme göre bir kız bulamadım,
Evlenecek kız yok,
Ekonomik olarak belimi doğrultamadım,
Sevdiğim kızı vermediler veya çok sevdim ama o beni sevmediği için aşk-evlilik sayfasını kapattım,
Tanrı aşkı daha ağır bastı,
İş-güç derken vakit kalmadı,
Dur bakalım, evliliğin bilmem kaç yaşına kadar yolu var, hem erkeğin yaşı mı olur evlenmek için,
Ailem ön ayak olmadı
...
Bana soruyorlar "neden evlenmedin?" diye. Ben de "eşcinselim ama eşcinsel evlilik yasal olsaydı gene evlenmezdim bağımsızlığımı, özgürlüğümü heteroseksist yapıya teslim etmek istemeyeceğim için" diyorum. Peki kaç erkekte var geleneksel yapıya karşı çıkmak ve cinsel yönelimini açıkça ifade edebilmek? Ben özgürlük için sevdiği kişiyle başını bağlamak istemeyenlerin sayısının yok denecek kadar az olduğuna inanıyorum. Yani eşcinseller bile sevdikleriyle hayatlarını birleştirme düşüncesindeyken, yoktur bizde-heteroseksist yapılarda "Issız Adam"lık durumları. Varsa da, vardır o ıssız adamlığın içinde bir işler.

Diyebiliriz ki, Türkiye'deki evlenmeyenlerin artış oranının yükselmesinin sebebi, ekonomik bağımsızlıklara paralel olarak, gerçek-doğal kimliklere sahip çıkılmasındandır. Yani özgürlüğe paralel olarak, yapay yapılara karşı çıkılarak doğal yapılar daha bir kendini göstermeye başlıyor. Çevreden bağımsız ve her anlamda özgür olan, kimsenin kimseye hesap vermeyeceği İstanbul tarafında bu oranın yüksek olması da bunun bir göstergesi. Çünkü dar çevrelerde eşcinseller evlenmeye mecbur bırakılıyorlar, evleniyorlar veya daha özgür kozmopolitlere gidiyorlar yapılarına uygun bir şekilde daha rahat nefes alabilmek için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder