17 Haziran 2014 Salı

Yonca Evcimik hala 90'larda


Yonca Evcimik'in yeni albümünü dinliyorum şu an... İlk şarkıda hala 90'larda kalmış havası var. Yani Yonca Evcimik bize pek bir şey vaad etmiyor. Sadece geçmiş günlerine götürüyor. Bundan, "90'lar en iyisiydi, bunun daha ötesi yoktu" anlamı çıkarılmasın. Biz Yonca Evcimik'i yokluktan mı çok sevmiştik acaba? Tamam, şarkı söylemek için yorum çok önemli ama ses de önemli be! Yonca Evcimik'in şarkı söyleyecek kadar sesi var ama iliklerimize işlemedikten sonra bir şeye yarar mı? Yonca Evcimik şarkı söylemesin demiyorum, hatta onu çok seviyorum; sadece hissettiğim duygularımı dile getiriyorum. İkinci şarkıdayım ama daha heyecan dalgası yok. Slow olan üçüncü şarkıda da bir şey yok. Oysa Yonca Evcimik'in yeni albümünü görünce heyecanlanmıştım. Acaba 90'lar Türk Pop'u benim sadece o dönem yaşadığım bir heyecan mıydı da, benzerleri artık bir şey ifade etmiyor? Yonca Evcimik diyince benim aklımda kalan "Yaşasın Kötülük", diğerlerini unuttum gitti bile. Üç şarkıdan sonra beni şaşırtan güzellikte bir şarkıyla karşılaştım nihayet. Aslında beğenmediklerim kötü olduğundan değil de bana hitap etmediğinden, hareketli pop denilince, 70'ler ve 80'lerin disko soundunun aklıma gelmesinden olsa gerek. "Topla Gel" şarkısını sevmem de şarkının bu tarzdaki, yani benim sevdiğim tarzdaki disko yapısı yüzünden. "Zaman Kötü" şarkısı da hayranlarını memnun edebilir. Düşünüyorum da, bizimkiler, yani popçularımız evrenseli niye yakalayamıyorlar? Yakalamaya çalışsalar da orjinal olmuyor. Altıncı şarkıya geldiğimizde, yıllar geçse de yeni bir şeyler yapmayan popçulara karşı duyduğum heyecansızlığı yaşadım. Yedinci şarkıyı da geçiyorum. Hani güzel bir şey yapmışım havasına girilir ama aslında bir şey yoktur; öyle bir şarkı. Albümün sağ üst köşesinde 15 yazdığına göre 15. çalışması olsa gerek Yonca Evcimik'in. Sekizinci şarkı da 90'lar slowlarından biri gibi. "Ekmek Arası" da 90'larda kaldı ne yazık ki! Son şarkı "Başkasın Sen" ama Yonca Evcimik aynı. 10 üzerinden 2! Sanırım vazgeçtim artık Yonca Evcimik'ten! Keşke "Topla Gel" ve "Zaman Kötü"den oluşan bir single yapsaydı Yonca Evcimik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder