9 Haziran 2014 Pazartesi

Hande Yener "Mükemmel" mi, kritik noktada mı?


Hande Yener "Sen Yoluna, Ben Yoluma" tadında bir albüme imza atmış. "Romeo" ile elektronik ona prestij kazandırdı ama Demet Akalın'a fark yedi bu yüzden. Ülkemizde Pop demek, ne yazık ki müzikaliteyi yükseltmek değil, ne kadar çok kitleyi eğlendirebilirsen, ne kadar kendi cebini ve patronun cebini doldurabilirsen o demek. Müzik adına beklenti içersinde değilsen, Hande Yener'i sıkılmadan dinleyebilirsin ama müzik dinleyicisi olarak biraz derinlerde yüzmüşsen, çok üzgünüm ama sıkılıyorsun. Mesela "Alt Dudak"ta eğleniyorsun, "Sokak Kedisi" falan iyi bir şarkı ama iyiliğine rağmen şahsım adına çekemiyorum. Neden Hande Yener'i de yazıyorsam. Belki de iyi bir şeyle beklediğim için. Çünkü Pop denilince akla Demet Akalın ve Hande Yener geliyor bu ülkede. "Herkes Yoluna" şarkısını dinlerken, ilköğretim çağı çocukları için yapılmış gibi hissettim. Biz 70'li yıllarda bu tarz melodilerin daha iyisini, daha sağlam düzenlemelerle dinledik ve hala da Türk Pop'u olarak onları dinliyoruz. "Kaybol" şarkısının girişinde bir şeyler bekliyorsun ama "Eurovision" ayarında bir şarkı. Artık şarkıların sonuna kadar dinleyemiyorum. Bu albüm iTunes listeleirnde 1 numaraymış bir de. Oysa ben Hande Yener'i çok severim ama ne yazık ki beğenmemek durumunda kalıyorum. "Bileti Kes"i de yarıda kesiyorum. Artık "Havalanı" tarzı şarkılardan bıktık! Sanırım Hande yener dinleme modunda değilim şu sıralar. Slow şarkısı da açmıyor. Sinan Akçıl döneminden kalmış tekrar bir şarkı havasında. Sezen Aksu şarkısına ihtiyaç var mıydı bilmiyorum. Geçiniz. "Karar Ver" belki de albümün en iyisi. Soundu, melodisi baymıyor insanı. 80'lerin Amerikan Pop tarzında bir şarkı. Eğer klip falan çekecekse bu şarkıya çeksin. Ülkemizde yapılan laf olsun remixlerinden hazzetmiyorum. "Alt Dudak" remixinin girişinde biraz hevesleniyorsun ama gene bildik tarzda bir remix. "Sokak Kedisi"nin Uğurluer düzenlemesini sevdim. Gerçekten ben sevdiğim bir şeylerden bahsetmeyi seviyorum. Yani beğenmediğim bir şeyi anlatarak, bu işe emek verenleri de üzmemek gerekiyor belkide. Ama dediğim gibi Hande Yener'i sevdiğim için bahsediyorum ondan. Mmm! Güzel bir şey olursa beğeniriz herhalde. "Hani Bana"nın düzenlemesi güzel melodisi vasat olsa da. Ama bildik bir dans düzenlemesi olduğu için o da çekilmiyor. Of Hande Yener ya! Şarkıların girişleri güzel oluyor... Bak "Yangın"ın girişi de güzel. Bu şarkı fena değil ama biz Hande Yener'den mi sıkıldık acaba? Yani bu gidişle Hande Yener bana sonunu hazırlıyor gibi geliyor. Belki de sadece benim için böyledir. İkinci CD'ye geçiyorum. "Hani Bana"nın buradaki düzenlemesi iyi gibi. Evet, evet iyi. Nan, nan, nan..! Belki de dinledikçe severim. "Tedbil-i Aşk" güzelmiş. Düzenlemesi de ilginç. Albümden sevdiğim ikinci şarkı oldu "Karar Ver"den sonra. "Naber" insanı saran bir şarkı. Double albümün ikinci CD'si insanı baymıyor. Bu CD'deki "Yangın"ı geçiyorum. Dans ettirici bir düzenlemesi olsa da. Evet, remix iyi. "İyi Şanslar"... İşte budur. Bildiğimiz Hande Yener, bildiğimiz tarzda bir şarkısı ama Hande Yener'i ortaya çıkaran bir şarkı. Düzenlemenin gözünü seveyim. Sanırım şarkılarda gitarı, Rock'ı birazcık da olsa hissetmek gerekiyor. Güzel bir kliple bu şarkı üzerinden pazarlaması yapılabilir albümün. Hande Yener çalışmalarının iyi ürünlerini ikinci CD'ye mi saklamış acaba? "Mükemmel" de iyi mükemmel olmasa da. İnsan Hande Yener'den daha Batı müzik bekliyor. Çünkü gırtlağı da, havası da Batı çünkü. İkinci CD'de kötü şarkı çıkmadı şimdilik. Belki de çok şarkılık albüm yapmak yerine, az ve öz yaparak kariyere güzel bir çentik atmak daha akıllıca.  Valla albümün bu CD'sini sevdim. Bu "Bu Kadın Gitti" de güzel. Şöyle diyeyim: İlk CD daha popça, ikinci CD daha olgunca gibi. Belki de amaç daha çok kişiye, herkese hitap etmekti. Ajda Pekkan şarkısı "Bir Köşede Yalnızım" ile içim açılıyor. Düzenleme güzel ve Ajda Pekkan'ın ağırlığı altında ezilmiyor yorumuyla. Hande Yener'den sanırım ben böyle şeyler bekliyorum. Of, of, of... "Alt Dudak" remixi de güzel bu bölümde. İkinci CD'yi dinledikten sonra, keşke sadece ikinci CD'nin olduğu ve birinci CD'den bazı şarkıların alındığı tek CD'lik bir albüm olsaydı dedim. İkinci CD'yi dinledikten sonra ilk CD'deki kötümser havadan sıyrıldım. Mükemmel olmasa da iyi iş çıkarmış Hande Yener. Kaan Gökmen remixi "Alt Dudak"ın orjinalini sollamış. Şarkının diğer versiyonlarını lüzumsuz buluyorum ve geçiyorum. Kısaca, dediğim gibi 15-16 şarkılık tek CD'den oluşan bir albüm olsaydı, albüm "Mükemmel" adının hakkını verebilirdi. Başarı oranını düşürüyor vasat şarkı ve düzenlemeler. Ama Hande Yener'in kendi çapında hatırlanacak bir çalışması olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder