17 Şubat 2014 Pazartesi

Yörünge


Etrafıma bakıyorum herkesin bir ütopyası var, hayal dünyası var, umutları var gerçekleşmesi belki de mümkün olmayan... Kaçışları var, bir şeylerden kurtulma arzuları... Daha iyisi, daha güzeli için şartları zorluyorlar ama daha iyi ve daha güzeli acaba uzaklarda mı, yoksa ulaşılması daha kolay ve halledilmesi tamaman kendi elimizde olan kafamızın içinde mi? Şartlar zorlanırken yeni dünyalar keşfediliyor, bu çabaların da bir kazanımı var ama hedefe ulaştırmayan, hatta hiç ulaştırmayacak yollardan gidişle çok yorucu, çok yıpratıcı olmuyor mu? Bazen çok çabalayanların daha mutsuz olduğunu görüyorum hedef yolunda olmadıkları için. Çok denemeler, çok temaslar yapıyorlar, sonra gene kendi dünyalarında gerçekleştiriyorlar kendilerini ama tatmin edici olmuyor. Neden, çünkü kendi dünyalarında kendileri olarak varolmaya çalışmıyorlar. İnsan kendi doğasını kendi kültürüne empoze etmeyi becerebilmeli bütün engellere rağmen. Yoksa onun dışındaki tüm çabalar eksik kalacak ve tatmin edici olmayacaktır. İnsan kendini içinde bulunduğu ortama geçirirken, mutsuzluğuyla da mutlu olmayı bilmeli. Bir şeyler atlanarak, yok sayılarak sağlam temel kurulmaz. Hele köklerinin olmadığı yerlerde hiç tutunamazsın. Çünkü benzer farklılıkların olduğu uzaklarda da, o farklılıkları öğüten, hatta seni yutan... Bazen karamsar olduğum zamanlar olmuyor değil ama gene de kendimi iyi hissediyorum, çünkü iyi hissetmek için çok sebep var, çünkü hayatın çok penceresi var bakmasını bildikten sonra. O yüzden dünya bana çok güzel geliyor her şeye rağmen, o yüzden belki diğerleri kadar çaba da sarf etmiyorum. Çok şansa inanmıyorum. Şans dediğimiz şeyde küçücük de olsa kendi parmağımız vardır mutlaka. Hayat belki bazılarına toleranslı olabilir ama ben toleranslı olanlardan olmadığım halde... Başka dünyalarla kolay temas kurmam, başkalarının fedakarlığı-benim temebelliğim mi, yoksa gerçekçi olmam mı? Hiçbir şekilde avantajlı bir konumum da yok aslında. Belki doğru yörüngeyle alakalıdır!

Not: Bu bir terapi yazısıdır, hiçbir amacı yoktur, başlık da saçma durabilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder