21 Şubat 2014 Cuma

Bir müzik albümünün fiyatı dokuz bin lira olur mu?


Nükhet Duru hayranı olduğum için internette Nükhet Duru ile ilgili satılan ne var diye bakarım sürekli. En işlek alış veriş sitelerinden birinde Nükhet Duru'nun 1991 yılında çıkan, sanırım ülkemizde CD baskısı yapılmayan, Almanya için yapılan veya Türkiye için de yapılıp sınırlı sayıda basıldığı için CD olarak basılmadığı düşünülen "Aç Gözünü Adamım" albümünün fiyatını görünce şok oldum. Dokuz bin lira yazıyordu; 9.000,00 TL. Bugüne kadar gördüğüm en yüksek fiyattı bu bir müzik albümü için. Hem de günümüzde kullanılan bir müzik aracı olarak. Plak falan olsa anlayacağım yani. Demek bir şey çok nadir olunca karaborsaya düşüyor ve bu ürüne sahip olan da kafasına göre fiyat belirliyor. Alan olacak mı peki? Zannetmiyorum. Ancak ben alabilirim ama böyle bir fahiş fiyata da ölsem de prim vermem. Çünkü ben bu albümü dinleyebiliyor muyum, evet dinleyebiliyorum. Çünkü kasetten bilgisayara aktarılmış hali var elimde. Üstelik sayısını hatırlayamadığım kadar da orjinal kaset formatı var. Çünkü kıyıda köşede ne kadar Nükhet Duru'ya ait albüm varsa, elimde bulunsalar bile toplamayı seviyorum. Çünkü oralarda tozlanacağına onu seven birinin müzik arşivinde olması daha iyi. Hiçbir zaman da Nükhet Duru albümleri üzerinden para kazanmayı düşünmedim. Satacağıma, Nükhet Duru'yu çok seven birine hediye etmeyi yeğlerim. Her neyse bu fahiş fiyat üzerine bir yazı yazıp, "Nükhet Duru Fan Club" bloğumda yayınladım ve Facebook sayfalarımda paylaştım. Sonra ne göreyim, "Nükhet Duru Fan Club" sayfamın mesaj kutusunda bu albümün satış linki. Sanki bu fiyat benim için belirlenmişti. Bu albümü fahiş fiyattan etiketlendirenin bilmediği bir şey vardı yalnız. Müzik albümlerine karşı zaafım vardı ama bir şeyin ederinden fazlalığına karşı da iradem sağlamdı. Şimdi bu kişi bana "Satamadım, sana bağışlayayım." dese bile kabul etmem. İnsanın sevdiği bir şeye sahip olması güzel bir şey ama hayatta hiçbir şey de olmazsa olmaz değildir. Eskiden müzik CD'si mi varmış? Elimde sevdiğim bir sanatçının albümü CD formatında olmasa ne kaybederim yani. Oysa yeniden basılsa 10-15 liralık piyasa değeri olan bir müzik albümü, bilemedin 20 lira. Takıntılıyım ama zaaflarıma yenilecek kadar takıntılı değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder