25 Aralık 2013 Çarşamba

Yeni yılda parfüm kullanılmasın, kürk ve deri giyilmesin, çiçekler kopartılmasın...


Ben yeni yılda neler bekliyorum? En başta devletten sosyoekonomik bir güvence bekliyorum. Sonra da can güvenliğimden yasalar çerçevesinde emin olmak istiyorum. Heteroseksist bir dünyada biz eşcinsellere karşı vicdanlı olunmasını beklemek, anlayış beklemek biraz hayal perestlik gibi. Eğer bir şeyler istiyorsak, bunun tek yolu görünür olmak. O yüzden ben, eşcinsellerden bir şey istiyorum. Eşcinsel olun! Heteroseksüel kisvesi altında değil, açık eşcinsel olun. İnanın açık eşcinsel olmanın, kapalı eşcinsel olmaktan daha fazla bir götürüsü yok. Çünkü hayatımızı cinselliğimizle yaşamıyoruz. Hayata karışmanın da önünde çok büyük bir engel değil açık eşcinsel olmak. Olsa bile amacımız, isteğimiz o engelin kalkması değil mi? O engeli kaldırmanın yolu da açık eşcinsel olmaktan geçiyor. Açık eşcinsel olmadıktan sonra, eşcinsellerin istekleri dilek olmaktan öteye gidemeyecektir. Bana "Neden eşcinselsin, eşcinsel olarak niye burdasın, niye aramızdasın?" diyen olmuyor artık.  Eşcinseller hayata karıştıkça, heteroseksistlerin kabul etmekten başka çaresi kalmıyor. Çünkü hayatın içinde yer aldıkça eşcinselliğin korkulacak bir şey olmadığını anlıyorlar. Belki herkesin iç dünyasında eşcinselliğe, eşcinselliğime karşı bir mesafesi vardır ama bana hissettirmiyorlar, benim de zaten umrumda değil. Çünkü ben ısrarla bu dünyada varolmak istiyorum, mümkün mertebede de varoluyorum. Sanırım bizi yok edenlerin en başında kendimiz varız. Biz ne zaman kendimize inandık, güvendik, sevdik ve kendimizden kaçmadık ki? Kabul edilmeyişimizde bizim de suçumuz var. O yüzden ben yeni yılda, eşcinsellerin kendilerini sevmelerini, kendileriyle barışmalarını ve kendileri olarak varolmalarını istiyorum. Özgüven için de bütün LGBT'lerin birleşmesi gerekiyor. Eşcinseller dışında da, yaşlılara, engellilere, hayvanlara, mültecilere ve kadınlara biraz daha saygı ve ilgi bekliyorum. Tabi yeşili, doğamızı da koruyalım. Mümkünse çiçekleri kopartmayalım. Ha unutmadan parfüm kullanmaktan da vazgeçelim. Çünkü parfümler hayvanlar üzerimde test ediliyor ve hayvanların sakat kalmasına, psikolojilerinin bozulmasına ve ölmelerine sebep oluyor. Deri ve kürk de giymeyelim. Mümkün mertebede vejeteryan olalım! Pardon unuttum. Sanatı daha çok sevelim, sanata daha çok vakit ayıralım. Çünkü insan olmanın yolu sanatı sevmekten geçiyor. Sporu da ihmal etmeyelim. Yemek, içmek, uyumak gibi metabolizmanın temel bir ihtiyacı spor. Bir de mümkün olduğunca poizitif olalım. Karamsar olup hayatımızı karartmayalım. Okuyalım, öğrenelim de, ki bilinçli olalım. Bilinçsizlik, bilgisizlik ve donanımsızlıktan kaynaklanır. Ve paylaşalım bilgiyi, hayatı, her şeyi. Çünkü güzellikler paylaştıkça çoğalıyor. Aşk dilemiyorum. Aşk cesurlar içindir çünkü. Bu konuda kendine güvenen varsa da buyursun gelsin, kalbimin kapıları açık. Kutuplardaki fok balıklarının ve balinaların katliamı benim için aşktan milyon kere daha önemli çünkü. Saygı, sevgi ve barış olsun dünyada.... Bisiklet yolları da istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder