19 Aralık 2013 Perşembe

Türkvizyon komedisi!


Eurovision şarkı yarışmasına 2 yıldır katılmıyoruz. TRT muhafazakar ideolojisine uygun olarak Türkvizyon şarkı yarışmasını icat etmiş. Haberim yoktu. Bugün yarıdan itibaren izledim. Baştan izleyecektim ama erken başlamış; 18:30'da. Kaçırdıklarımı da şarkıların kısa tekrarında izledim. Bakınız, amacım hiçbir kültürü küçümsemek falan değil. Ben etnisiteyi, etnik şarkıları çok severim. Hatta Rusya'da yaşayan bazı Türk boylarının etnik şarkılarına bayıldım. Zaten en iyi şarkılar da Rusya civarından katılanlarınkiydi. Ama yarışmanın geneline baktığınız zaman müzikal soundu çok düşük bir yarışmaydı. Hatta, kusura bakmasınlar ama düğün havası şeklindeydi şarkılar. Yani Eurovision'un yerini tutmayı bir tarafa bırakın, günümüzün çok gerisinde bir eğlenceydi. Böyle vasat bir organizasyondan heyecan beklenemez ama izlenecek bir tarafı bile yoktu. Türkiye'yi temsil edenler de öylesine bir şarkı yapmışlar işte. Amaç birlik beraberlikse, bu Eurovision'un yerini tutması amacıyla değil de, bir şenlik şeklinde olmalıydı. TRT resmen komik duruma düşüyor Eurovision'a sırtını dönerek. Tabi onlar bunun farkında olmayabilirler, olmak da istemeyebilirler. Koltukta bulundukları sürece ellerinden gelen gericiliği yapmak gibi görüyorum uluslararası bir platformdan soyutlanmayı. Kimse de bana"Eurovision'da yolsuzluk var, TRT bu durumu protesto etmek için katılmadı" demesin artık. Eğer rüşvetle birinci oluyorsa bazı ülkeler, ülkelerin birbirlerine adaletsizce puan dağıtmaları ne oluyor? TRT'nin yarışmadan çekilme sebeplerinden biri cep telefonuyla gelen puanlara jürinin ortak olmasıydı. Gurbetçilerin yaşadığı ülkelerden gelen tam puanları Türkiye çok mu hak ediyor peki amaç dürüstlükse? Azerilere göre Türklerin şarkısı en iyi, Türklere göre Azerilerin. Maşallah! Kalkıp bir de Yunanistan ve Kıbrıs paslaşmasından şikayetçi oluruz. TRT bir an evvel aklını başına toplamalı. Kimseye bir şey kazandırmaz Batı'nın müzikal ortamından uzaklaşmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder