10 Ocak 2013 Perşembe

Lütfen Doğru Dürüst Ticaret Yapınız!

Koskoca mağazalar zinciri utanmadan yalan söylemeye devam ediyor hala. Güya siparişlerim dün itibariyle kargoya verilecekti ama internet sayfalarında sipariş içeriğinde "Tedarik Sürecinde" ibaresi gözüküyordu hala. Bunun nedenini sorduktan sonra siparişlerimin kargoya teslim edildiğine dair bir mail aldım Müşteri Hizmetleri'nden. Siparişimin, siparişin içeriği bölümünde "tedarik süreci" konumundan kaldırılmasına ve "kargoya teslim edildi" sürecinde olduğunun belirtilmesine rağmen, kargo gönderi kodu olmadığı gibi (daha öncekilerde hep oluyordu çünkü) sipariş hareketleri bandında da "ürünler paketlendi" diyordu. Müşteri Hizmetleri yalan mı söylüyor veya söyletiliyor, yoksa sipariş hareketlerinde yanlış bilgi mi yazıyor? Bence, siparişlerimin kargoya teslim edildiğine inanmadığımı belirten bir mail gönderdikten sonra düzeltme yapıldığı için, siparişlerin kargoya teslim edildiğine inanmıyorum. Sırf tepki çekmemek için oyalama taktiği ve de dışarıya karşı işlemlerinde bir hareket olduğunu göstermek için bir imaj kurtarma hali diye düşünüyorum. Ve siparişlerimin bu hafta içersinde falan teslim edileceğine inanmıyorum. Şimdi ben Müşteri hizmetlerinin lafına bakıp kargoya gitsem ve "Kargom nerede?" diye kargodan hesap sorsam, yaşanılan tatsızlıkların veya daha büyük olumsuzlukların sorumluluğun alacak mı bu şirket veya ilgili birimi?

Benim anlayamadığım şey, üç kuruş kazanç için koskoca mağazalar zincirinin itibarını nasıl bu kadar düşürebildiği? Eğer ben yaptığım işi layığıyla yapamıyorsam, bilinçli bir müşterinin konuşmasına sebep olup, rezil olmaktansa, gerekçesiyle işlemlerini iptal edip, becerebildiğim kadar iş yaparım. İşletmecilik demek, "Para kazanayım da nasıl kazanırsam kazanayım" demek midir? Koskoca mağazalar zinciri, gerçek işletmecilikten uzak geleneksel bir ruhla mı işletilmektedir? Para kazanmanın müşteri kazanmak, müşteri kaybetmenin iflas etmek demek olduğunu bilmemekte midir? Tabi tek güvendikleri haklarının bilincinde olmayan bir toplum olmamızdan dolayı, müşteri haklarının üzerine yatıldığı bir ülkede yaşıyor olmamız. Bütün insanlar haklarının peşinde olsa sistem değişecektir büyük ihtimal. Sırtımızdan haksız bir şekilde para kazanılmasına "dur" diyebilseydik, zaten müşteriye saygının olduğu dürüst bir ticaret ortamı oluşurdu. Evet müşterinin manevi, psikolojik olarak yıpratılması, haksız ve suç teşkil eden bir kazanç şeklidir. Kimsenin maddi çıkarları için birilerinin moralini bozmaya hakkı olamaz. Lütfen manevi anlamda bile para kazanırken doğru dürüst ticaret yapalım. İnsanlara hafife almanın açığını yalanlarımızla kapatmaya çalışmayalım. Çünkü doğru iş koordine edileblir ama yalanlar koordinasyonsuzluğa sebep olup, bir yerde patlak verir ve insanı "çok düşük" bir biçimde rezil eder.

D and R müşteri sayfası ve Halkla İlişkiler biriminin çelişkisinin kanıtı;




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder