15 Aralık 2009 Salı

Kaan'ın Günlüğünden


09/12/2009

Sevginin en safı,samimisi,şekilsizi,kuralsızı,cesuru.. daha sistemi tehdit edebilecek bir unsur konumuna gelmedikleri için görmezlikten gelinen çocuklar arasında yaşanandır herhalde fark edilip engelleninceye kadar.
Kaan 6 yaşında ve bu yıl başladı ilköğretime.Okulu seviyor.Okulu sevmesinde sıra arkadaşı Okan'a duyduğu sevgi bariz belli.Teneffüslerde,okulun içinde,hatta ip atlarken,hatta-hatta tuvalete giderken bile sürekli elele dolaşacak kadar seviyorlar birbirlerini.
Kaan'ın annesi yeğeninin eşcinsel olmasından dolayı ne yabancı eşcinselliğe,ne de homofobik bu konuda.Sadece gözlemleyip çocuğu eşcinselse,çocuğunu sisteme karşı zarar görmeden nasıl koruyacağı derdinde.İzlenimlerini ailesiyle paylaşıp ne yapılması gerektiğini araştırıyor.

Ötekileştirilmişlerin heteroseksist egemenliğe karşı ne yapabileceği konusunda yardım alabileceği hiçbir birim olmadığı gibi,toplumun yardımcı unsurları da eşcinselliği hastalık gibi görüp tedavi etme derdinde olan sorunlu ve de zararlı faktör konumundalar.

Yalnız iki gündür beslenme çantasına dokunmuyormuş Kaan.Okan'ın yememesinden etkilenip boğazından lokma mı geçmiyor, yoksa eğitim sisteminin heteroseksist kuralları ve öğreticilerinin çocuk psikolojisinden anlamayan egoist tavırlarının etkisi mi var bilinmez.
Kaan okuma-yazmayı söktüğü halde bunu sınıfta gizlemesinin sebebi başarılı öğrencilerin ön sıraya alınmasından dolayı sıra arkadaşından ayrılmak istememesi.Ya arkadaşının da kendisiyle beraber öne geçmesini ya da aynı yerinde oturmak istiyormuş.
Öğretmen ısrar edince ön sıraya geçmesi için o sınıfı terk edip tuvalette gidip ağlamış.
Öğretmen annesini çağırıp Kaan'ın çok şımarık bir çocuk olduğunu,böyle giderse ellerinde tutamayacaklarını söylemiş.Bir kızın elini tutmak varken neden iki erkek çocuk birbirlerinin elini tutuyorlarmış.
Kaan'ın Okan'a olan sevgisi sadece sürekli elini tutmakla kalmıyor,okul eşyalarını da büyük bir zevkle paylaşıyor onunla.Hatta Okan bir gün okula sadece gömleğiyle gelince üşümesin diye montunu ona giydirmiş.Akşam anneleri çocukları okuldan eve götürmek için geldiklerinde Okan'ın annesinin Kaan'ın montunu geri verme isteğini kabul etmemiş Kaan."Yarın Okan gelirken getirir" demiş

Öğretmenlerinin sabrını taşıransa beden eğitimi dersinde eşofman üstlerinin fermuarlarını açıp bedenlerini birbirlerine göstermeleri,elele tuvalete gitmelerini gören erkek egemen sistemin rol kalıplarına alıştırılmaya çalışılmış çocukların öğretmene bunu aktarmaları olmuş.Öğretmenleri çocukların anneleriyle görüşmek istemiş.

Homofobik taraflar homofobinin gerekliliklerini yerine getirecektir mutlaka ama eşcinselliğe yabancı olmayan Kaan'ın ailesinin tek taraflı çabaları yetersiz kalacağı gibi çocukların uğrayacağı psikolojik tahribatın homofobik tarafların hiç umurlarında olacağını sanmıyorum.

Bugün okuldan gene elele çıktılar ve utanma duygusuna daha koşullanmadıkları için,çekinmeden ebeveynlerinin yanında öpüşerek ve kucaklaşarak ayrıldılar.

Kuzeni homofobiye sebep olabilecek bir davranışta bulunup-bulunmadıklarını anlamak için Kaan'a sordu:
-Okan bir oğlan çocuğu ve kızlar varken neden onu bu kadar çok seviyorsun.
-Arkadaşımı sevemez miyim?
-Sana özel bir soru sorabilir miyim?
-Özeline bağlı.
-Pipilerinizi birbirinize gösterdiniz mi?
-Birbirimizin ellerini yıkadık sadece.
-Başka bir şey yaptınız mı?
-Ne yapabiliriz ki?
-Neler konuşuyorsunuz aranızda?
-Okan'ın küçük kardeşi varmış ama bebekler öpülmeyeceği için "öpmem"dedim.Okan'da"Beni öpersin sen de öyleyse" dedi.

Evdeki yazı tahtasına bir çocuk resmi ve yanına da kalp yaptı,onun yanına da Okan yazdı neşeyle şarkı söyleyerek.Çizdiklerinin aile bireylerince beğenilmesi hoşuna gitmişti.

Ertesi gün okula gidilecek olması onun için çok büyük mutluluk kaynağıydı,gidilmeyince çok üzülüyordu.

Teyzesinin fon kağıdını kendisinin resim yapamaması pahasına Okan'a niye verdiğini sorunca yatak odasına gidip hıçkıra-hıçkıra ağladı.

Yarın rehber öğretmeni önce anneleriyle,sonra çocukların kendileriyle konuşacak.Gerekirse velilerden imza toplanıp çocukların okuldan atılması söz konusu.

10/12/2009

Bugün Öğretmenleri Kaan ve Okan'ın anneleriyle konuşmuş.Okuldan uzaklaştırılmaları tehdidiyle Kaan'ı başka bir sıraya almışlar,Kaan da kabul etmiş artık.Bundan sonra elele de tutuşmayacaklarmış.

Öğretmen Okan'ın annesine ileride çocukların bu durumunun psikolojik sorunlara yol açabileceğini söylemiş.Okan'ın annesi de "ne gibi psikolojik sorunlar" diye sormuş ama öğretmen açık bir şekilde eşcinsellik diyememiş.

Kaan bugün Okan için gene göz yaşı dökmüş Okan'ın yanağında oluşan bir çizik nedeniyle "Kim çizdi Okan'ın suratını" diye.

Şimdilik heteroseksizm kazandı,kazanmış da bugüne kadar ve kazanmaya devam edecek gibi.

Kaan birden fikir değiştirip tekrar Okan'la yan-yana oturmak için ağlamaya başlamış.

Okan'ın annesi Kaan'ın çok ağladığını görünce hafta sonu Kaan'ın annesine çaya geleceklerini söyleyince Kaan çok mutlu olmuş.

Kuzeni Kaan'a bugün okulda ne yaptıklarını sordu:
-Ayrı-ayrı oturduk,bizi ayırdılar,birlikte oynamamızı istemediler ama biz teneffüslerde gene elele tutuştuk ve oynadık.
-Tuvalete gittiniz mi,ne yaptınız tuvalette?
-Sen de taktın kafayı tuvaletimize.Tuvaletimizi yaptık ellerimizi yıkadık.

Okan bugün tahtaya kalkıp yazı yazabilince Kaan çok mutlu olmuş.

11/12/2009

Gece Kaan uykusundan uyanıp sebepsiz ağlamaya başladı.Kuzeni"Sen böyle yaparsan Okan duyar ve de üzülür.Hafta sonu görüşeceksiniz,okulda görüşüyorsunuz."diyerek ikna edip uyuttu.
Okan da neden sıralarının ayrıldığını ve elele tutuşmalarına izin verilmediğini anlayamıyormuş.Kaan'ın kuzeni de Oktay'a "öğretmen sizin arkadaşlığınızı kıskandığı için oyun oynuyor sizinle" diyerek onu ikna etmeye çalışmış.

Geçenlerde çocuklardan birisi Okan'ın üstüne düşmüş.Kaan'ın söylediğine göreyse çocuk Okan'ın üstünde tepinmiş.Kaan'da tabi ki çocuğu Okan'ın üzerinden alıp sırtını tırmalamış.Çocuğun annesi "Ne biçim çocuk bu"demiş.Öğretmenleri de Okan ve Kaan için "Bu ikisi zaten bir tuhaflar."demiş.Okan'ın annesi de homofobik değil galiba ki olaylarda hep sakin tarafı oynuyor.

Kaan'ın kuzeni okula Kaan'ı kontrole gitti ve Okan'la tekrar yan-yana oturtulduklarını gördü.Sınıf anneleri psikolojilerinin bozulmaması ve derslerinin aksamaması için bu kararın alındığını söyledi.Kaan derslerinde daha başarılı olmaya başladığı için yıldızlı pekiyiler almış sanki Okan'la yan-yana oturmak doping etkisi yaratmış gibi.

Kaan'ın annesine öğretmeni çocukları ayrı sıralara oturtunca Kaan'ın dersleri dinlemediğini,asi davrandığını ve ağladığını,çocukların psikolojilerinin bozulmaması için de şimdilik aynı sırada oturmalarına izin verdiklerini,daha sonra çaresine bakacaklarını söylemiş.

Hafta sonu da Okan'la annesi Kaanlar'a ziyarete gelmişler.Anneler çaylarını içerken çocuklar oyun oynayarak çocuk olmanın keyfini çıkarmışlar.

Bu başarının ardında yatanın erkek egemen sistemin eşcinselliğe karşı toleransı değil korkuyla şekil verilmeyen bir aile ortamında yetişen çocuğun özgüvenin heteroseksist otoriteye karşı bilinçsizce de olsa kendi olabilmesi,içinden geldiği gibi yaşama hakkını yaşından geldiğince tepkisel davranarak cesurca savunabilmesidir.Heteroseksist eşcinsellere itinayla duyurulur.
22/12/2009
Geçen hafta Kaan sınıfta agresif davranıp diğer çocuklara saldırganlıları olmuş.Sınıftaki çocuklar şikayetçiymiş Kaan'dan.Okan'la da küsmüşler.Rahatsızlandığı için de iki gün okul gitmedi.
Tekrar okula gidince Okan'la barışmışlar.E çocuk diyebilirsiniz.Kaan cep telefonu istiyor akşamları da konuşabilmek için.Okan'ın da cep teleonu olacakmış Kaan'ın söylediğine göre.

1 yorum:

  1. Çok güzel yazılmış. Evet işte bu toplum(lar) bu insanlar, ve dönen dünya. Ya dünyanın dönme yönünü değiştireceğiz, ya insanları. Ki insanlara bakınca, birincisinin daha mantıklı olduğunu anlıyoruz...

    YanıtlaSil