13 Nisan 2018 Cuma

Yılın albümü Derya Bedavacı Saye(sin)de!


Bugün tesadüfen yoğunluk ve kargaşa esnasında Derya Bedavacı ve albümüyle karşılaştım.

İlk şarkıyı dinlemeye başlar başlamaz, "bu ne!" dedim.

Çoktan beridir beni çarpan bir kadın sesiyle karşılaşmıyordum.

İyi bir ses karakteristik olur ve eli-ayağı düzgün bir işle de kendini gösterir.

Evet beni en etkileyen şey düzlüğü bozan karekteri oldu sesindeki.

Ses rengi olarak karakteri dışında bir de isyan vardı sesinde Derya Bedavacı'nın. Bu isyan hızlı şarkılarda da, slow şarkılarda da belli ediyordu kendini.

Evet bazı sesler gerçekten şarkı söylemek için yaratılmıştır şarkılardaki duygulara hayat vermek için.

Acıyı da hissedebiliyorsun böyle seslerde, isyanı da, sevinci de, keyfi-kederi de...

Albümü şarkı arkı değerlendirmeye gerek görmüyorum...

Çünkü böyle bir ses zaten kötü şarkı seçmez, seçilen şarkıları da kötü söylemez.

Albümdeki şarkılarda melodik yapısından dolayı 90'lar tadı da var.

Soundu da kafa şişirmiyor, tam dozunda ayar verilmiş. Enstrümanları duyabilmek güzel şarkılarda...

Daha öncesini bilmiyorum Derya Bedavacı'nın. Onunla başlangıcı bu albümle yapmak çok iyi geldi bana.

Yanlış anlaşılmasın ama sesinin bas tonlarında gezinirken Nilburak'ın buğulu sesini duymak daha iyi hissetirdi beni... Bazen de çok az da olsa Seyyal Taner'i bile yakalayabildim sesinde.

10 üzerinden 10 veriyorum albüme ve Derya Bedavacı'ya.

Uzun zamandır yazacağım bir albümle karşılaşmıyordum single devrinde ve albüm değerlendirmesi yapamıyordum.

Kendisine çok başarılar diliyor ve böyle bir güzel çalışmayla kulaklarımızın pasını sildiği için de sevgi ve saygılarımı sunuyorum...


Albümün tanıtım şarkısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder