17 Nisan 2018 Salı

Bundan sonra bir eşcinsel olarak LGBTİ denilen güruhun içinde olmam söz konusu bile olamaz asla!


Bundan sonra LGBTİQAPXYZ denilen oluşumların içinde asla yer alamam. Çünkü bunca zaman yer almamın zaman kaybından başka hiçbir anlamının olmadığını tecrübe ettim. Çünkü bilinçsiz insanlarla yola çıkmak, eşcinsel haklarına hiçbir şey katmıyor, katmaz da. Bilinçsiz derken sadece eşcinselliğin ne olduğunu bilmeyen ve heteroseksist bakış açısına sahip cinisyetçi eşcinsellikten bahsetmiyorum, eşcinsel haklarını ideolojilerine basamak yaparak, eşcinselliğin daha da ötekileştirilmesine sebep olan bilinçsizlikten de bahsediyorum. Şablon bir eşcinsellik anlayışı var bilinçsiz eşcinsellerde kendilerine LGBTİ vesaire diyen ve bindikleri dalı kesen özlerinden-doğalarından saparak. Bu onlara kendilerince ne sağlıyor bilmiyorum ama bana veya eşcinselliğe sağlayacak hiçbir tarafı yok. Sanki heteroseksizm bunlara yer göstermiş de-tuzak kurmuş da, onlar da bu yer için mücadele ediyorlar gibi. Yaa, ben, beni idama götürecek bir anlayışı niye destekleyeyim ki? Ne demek mi istiyorum; Bakınız cinsel yönelim olarak bir heteroseksüellik var, bir de eşcinsellik var. Heteroseksüllik dışında 50 küsur kimlik tanımlamanın ve eşcinselliği buymuş gibi savunmanın neresi eşitlik ve özgürlük olabilir kafa karıştırıp işin içinden çıkamadığını, bataklıkta debelenip durduğunu cümle aleme sergilemekten başka? Benim içimde milyonlarca renk olabilir ama güç birliğinden bahsederken; kendi içimizde parçalanarak ve heteroseksizmi besler nitelikte eşcinselliği asimile eder gibi kamufle etmekle hangi eşcinsellikten bahsedebiliriz, hangi eşcinsel haklarından bahsedebiliriz. Transseksüellik gibi heteroseksizmin asla ve asla kabul etmeyeceği transseksüellikle mi herkesin kabul edeceği bir kimlik oluşturup kabul ettireceğiz? Bakınız, her eşcinsel içinde kadın kimliği barındırır ve bedenimizle barışamamamızı farklı bir kimlik gibi sunmak, heteroseksizmin baskısının bir yanılsamasıdır. Ben böyle bir kimliğin parçasıyken, yani içimde heteroseksüellik barındırmayıp ve kendimi, eşcinsel haklarına zarar vereceğini bildiğimden kendimi cinsiyet kimliği olarak ifade etme ihtiyacı hissetmiyorken, ama insanların kendilerini nasıl ifade etmesine müadahale de etmiyorken, transfobik olarak ilan edilmem ve hedef haline getirilmem, anlaşılmak istenmemem neticesinde(çünkü birilerinin çıkarına ters düşüyor benim özgürlükçü ve cinsiyetçilik karşıtı anlayışım), nasıl böyle inanmadığım ve ayrımcılığına şiddetli bir şekilde maruz kaldığım güruhun içinde yer alabilirm ki? Zaten inanmıyordum, nefretleriyle daha da gözümden düştüler. Ben artık LGBTİ denilen kesimin pankartını taşımayacağım ve karnavallarının içinde yer almayacağım. Zaten günümüzde ne buna-böyle bir mücadele şekline ihtiyaç var, ne de ülkemizdeki eşcinseller bu kesimin takipçisi ve destekçisi. Sadece ben değilim, bu tür oluşumların içinde kesinlikle yer almak istemeyen çoğunluk bir eşicinsel kitlesi var mücadelelerine inanmadıkları için. Eşcinsellerle eşcinsellerin mücadelesi var bu ülkede öncelikle. Önce eşcinselliğin netleştirilip, eşcinsellerin ortak bir paydada buluşması gerekiyor. Bu da blinçli bir eşcinselik ve sadece cinsel yönelim konusunda olmalıdır. Türkiyede eşcinsel haklarının istenilen noktaya gelememesinin sebebi budur işte; Bilinçsizlik ve cinsel yönelim için değil de özünü kaybetmiş şeyler ve lüzumsuz idealler için mücadele edilmesi. Benim pankartsız ve de karnavalsız hayatın eiçinde eşcinsel kimliğimle yaşama mücadelem, bu güruhun mücadelesinden çok daha anlamlı, çok daha etkili ve çok daha kabul edilebilir. Yaşadığım şehirde eşcinsel hakları için mücadele eden bir oluşumdan bahsedemeyiz bazı anlamsız lakayıtlıklar dışında ama bir Halil Kandok eşcinsellik gerçeği var herkesin bildiği. Herkes doğru bir eşcinsel kimlikle hayatın içinde yer alabilseydi, zaten pankart taşımamıza ve karrnavala ihtiyaç duymaz, hatta eşcinsellik hakkında önyargılara sebep olan çirkinliklerden utanmak zorunda kalmazdık. Mücadelem bundan sonra eşcinselliğin sadece cinsel yönelim hakkı olduğu şeklinde olacak ve bunun için bilinçsiz nam-ı LGBTİ anlayışın da karşısından olacağım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder