20 Mart 2018 Salı

Türklüğünüzle gurur mu duymak istiyorsunuz; o zaman yabancıları seveceksiniz..!

..Çünkü insanlık bunu gerektirir!


Üstün ırk yoktur, aşağılık ırk da yoktur. Bu tür ayrımcılılar cahilliktir. Bir ırkı lanetlerken de hep dogmalara sığınılır, başlarına gelen felaketlere hep gerekçe sunulur haketmişler gibi. İnsan insandır; şu ırk veya miliyet iyidir, şu ırk veya milliyet kötüdür diye bir şey olamaz. Ancak geri kalmış kültürlerin hayata sığ bakışları olabilir ama bu da ayrımcılık için gerekçe olamaz. Ayrıca kendilerini üstün görenler, başkalarına göre kendilerinin de bir öteki olduğunu düşünemiyorlar mı; evet düşünemiyorlar! İnsanlar ülkelerinde bulunan yabancılara karşı hep önyargılılar, hep nefret yüklüler. Oysa bir adım atılsa onlara karşı ve tanımaya çalışılsa; hayatın bir parçası, bir rengi olduğunu, paylaşacak çok şeylerinin olduğunu, ufuklarını genişleteceklerini görecekler. Çünkü kültürel farklılar insanı zenginleştiri, empatiyi, sevgiyi ve insancıllığı arttırır. Bir insanı farklı diye ötekileştirmek ilkelliktir, yobazlıktır cahilliğin verdiği ki o cahillik kendini göremeyecek, yaptığı kötülükleri göremeyecek kadar kör cahilliktir işte. Ülkemizde işte ne bileyim İranlı, Suriyeli, vesaire diye suçlanıyor yabancılar ekonommimizi sömürüyorlar falan diye. Zenginlik demek para demek mi, kültürel bir şey de olamaz mı? Ben çok sevdim şehrimizdeki yabancıları. Bu, benim de eşcinsel olarak bir öteki olmamla alakalı değil. Gerçekten insan insandır ve iyisi de vardır, kötüsü de ve başka kültürlerde de insanın ortak noktalarının olduğu insanlar var. Ben onları çok seviyorum ve bir gün şehrimizi terkettikleri zaman çok üzüleceğim, çok özleyeceğim onları. Çünkü rüyamda bile görüyorsam eğer onları... Bugün bir haber okudum Kırgızistan asıllı bir kadının tecavüze uğrayıp canice öldürüldüğüne dair. Tamam, sadece yabancılar öldürülmüyor caniler tarafından ama bir yabancıyı öldürmek belki daha acımasızca yapılebilen bir şey oluyordur bazılarınca. Hitler de Yahudileri, vesaireler de vesaireleri katletmedi mi kendilerinden olmadıkları için? Bazen bu katiller yüzünden, onlarla aynı ırktan-kültürden olduğum için utanıyorum, utanmama sebep oluyorlar. Yoksa kendi kültürümle gurur duyuyorum. Medeni bir dünya olmak istiyorsak, ötekileştirme üzerinden varolmaktan vazgeçmeliyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder