18 Şubat 2017 Cumartesi

Erkekliğe eşcinselliği niye yakıştıramıyoruz ki?

Estağfurullah; ne haddime eşcinselliği algılamayanlara mantıksız demek!


Dün bir model fotoğrafı paylaştım. Bir arkadaşım da kim olduğunu sormuş. Moda sayfasında o an modelden çok moda önemli görüldüğü için modelin ismi ön plana çıkarılmadığından ben de belirtmemiştim paylaşımımda. Antonia Navas'tı bu model ve fiziğini daha naturel gösterecek fotoğrafını ararken arama motorunda, erkek erkeğe fotoğrafına da rast geldim. Belki bir çekim için mizansen de olabilir bilmiyorum. Çünkü her modelin cinsel yönelimini ne bilmek mümkün, ne de bilmek  gerek. Benim anlatmak istediğim de, bireysel üstüne alınma olmasın, toplumsal bazlı konuşuyorum, hani şöyle bir algı vardır ya... Görüntüye bakıyorsun yakışıklı mı yakşıklı, erkek gibi bir erkek (erkek gibi erkek de nasıl oluyorsa diyeceğim ama, toplumsal cinsiyete uygun bir erkek diyelim kısaca), giyim kuşam desen çok janti, erkeği sembolize edebilecek klasik bir tarz, e sakal bıyık bile var  (son dönemlerde eşcinseller de feminenliğini bertaraf edebilmek veya erkeksilikle kadınsılığı görsel anlamda absorbe edebilmek için sakal bırakır olsa da, sakal bıyık gene toplumsal cinisyetin 1 numaralı görsel ifadesidir), ideal bir erkek duruşu anlayacağınız... Gelgelelim bu adam eşcinsel olabiliyor. Yani alışılagelmişliğin dışında kendi cinsini seviyor. Belki de homofobiye sebep olan işte bu algı zayıflığı. Yani kafalar, eşcinsel olmanın feminen bir tavır sergilemek olmayabileceğini tahayyül edemiyor. Bir insanın içinde kadın olması veya olmaması veya her iki cinsiyet DENİLEN ŞEYin de olması, illa ki toplumsal cinsiyet kalıplarına uymasını gerektirmez ki. Toplumsal cinsiyete uygun bir figür olmak için erkek veya kadın olmak bile yeterli sebep değil. Yani erkeklik veya kadınlık toplumsal cinsiyete bağlanmamalı bence. Bu özgürlük karşıtlığı gibi bir şey. Çünkü toplumsal olarak varolmak, bir kişinin hayatsal varoluşu için yeterli olamaz ki. Hadi toplum eşcinselliği bile kabul etti diyelim... Mesela benim tek derdim eşcinselliğin kabulü değil ki. Ben eşcinselliğim dışında da varolmak ama özgü(r)n bir şekilde, kendimce varolmak derdindeyim. Ama bu varoluşum belki toplumsal olur, belki marjinal olur ama içimden geldiği gibi olması gerekir. Konuyu daha fazla uzatmayalım; cinsel kimlikleri ne LGBTİ+ların, ne de cinsiyetçi dünyanın tek tipleştirme ve kategorileştirme hakkı var. Yanlış anlaşılmasın; ben de işte V yaka kazak giyen erkekler eşcinseldir protiplemesi falan yapıyorum ama bu benim tasvip ettiğim değil, varolan yerleşik hale gelmiş bir gerçeği dile getirmek gibi bir şey. Kısaca... Evet eşcinseller erkektirler, yakışıklı olabilirler, imrenilesi olabilirler, vesaire. Yani heteroseksizmin yan sanayi ürünü değildir eşcinseller ve bir insanın kendi cinsini sevmesi mükemmel olmaması için sebep değildir. Daha önceki yazılarımın birinde de eşcinseller de erkektir veya kadındırlar demiştim. Evet erkekliğin veya cinsiyetçi toplumun yapabildiklerini eşcinseller yapamayacaklar diye bir durum yoktur. Doğal olan eşcinsellerin aşklarını kendi cinsleriyle gerçekleştirmeleridir zaten mantıken. Estağfurullah; ne haddime eşcinselliği algılamayanlara mantıksız demek! Tabi eşcinselliğin protipleşmesini eşcinseller de pekiştiriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder