20 Aralık 2016 Salı

Travesti olduğu için öldürüldü, travesti olduğu için öldürülmesi kimsenin umrunda değil


İstanbul'da mülteci ve seks işçisi bir travesti bıçaklanarak evinde öldürülmüş. Neden ki..? 1. Travesti-transseksüel olduğu için. 2. Seks işçisi, para karşılığı seks yaptığı için. 3. Mülteci-Suriyeli bir göçmen olduğu için. Bunlar öldürülmek için geçerli bir sebep olabilir mi? Hayır ama cinsiyetçi ve ahlakçı bir toplumda yaşıyorsan olabilir. Cinsiyetçiliğin ve ahlakçılığın bir insanın ölümüne sebep olabilecek kadar tehlikeli bir ayrımcılık olduğunun en güzel örneği travesti, yani nefret cinayetleridir. Bakınız öldürülme gerekçelerine; cinsiyetçilik ve ahlakçılıktan başka bir şey göremezsiniz. O yüzden hep cinsiyetçiliğe ve ahlakçılığa karşı çıkıyorum ya. Ahlakınız ve heteroseksistliğiniz batsın emi! Ne yapılabilir şu aşamada..? Ahlakçı ve cinsiyetçi bir düzende kendimizi koruyacak şekilde yaşamaktan başka hiçbir şey yapılamaz. Tabiki de LGBTİ'ler tanınırsa ve de LGBTİ'lere yapılan saldırılar nefret cinayetleri kapsamına alınırsa hukuki amaçlı kendimizi savunacağımız ve saldırganlara göz dağı verecek resmi bir dayanağımız olur ama toplumsal yapıyı değiştirmek tek koldan çok zor. Toplumun ahlak anlayışını ve cinsiyetçi bakış açısını değiştirmemiz de gerekiyor. Cinsellik ve çıplaklığın ahlakla alakasının olmadığını bir kere ezberlememiz gerekiyor. İkincisi de, artık ben kadınım, sen erkeksin, erke şöyle olmalı, kadın böyle olmalı ayaklarından, kısaca cinsiyetçiliğin altını çizmekten vazgeçmeliyiz. Bana ne senin cinsiyetinden? Travestiler neden öldürülüyor hala düşünemiyor musunuz? Travesti olduğu için ama daha çok kadın bir travesti olduğu için. Çünkü ahlakçılık anlayışına ters düşen onun kadın bir travesti olması. Ne yapmalıyız demiştim nefret cinayetlerinin olmaması için... Travesti olmak zor. İş bulamıyorsun, topluma karışamıyorsun, hayatını insanca yaşayamıyorsun... Mecburiyetten seks işçiliği yapmak zorunda kalabiliyorsun idameni sağlayabilmek için ama... Başka hiçbir yolu yok mu nefret cinayetlerine kurban gitmemenin? Biliyorum; herkesin istediği şekilde yaşama hakkı vardır ve olmalıdır bu dünyada ama... Anlatamıyorsan insanlara insanlığı, insan olmanın ne demek olduğunu, insan olmanın gerekliliklerini... "Tek çözüm seks işçiliği mi?" demem bile travestiler tarafından transfobi olarak algılanacaktır biliyorum ama... Gerçekten ben de insanların hayatlarını nasıl yaşayacaklarını kendilerinin belirleme hakkı olduğuna inanan ve savunanalardanım ve bir insan bedenini seks amaçlı kullandırtmak istiyorsa kullandırtabilir ve hakkıdır da ama... En iyisi ben kendi üzerimden anlatayım da kimseyi rencide etmeyeyim... Ben en tutucu bir toplumda yaşasam bile özgürlüğümden taviz vermeyecek olanlardanım. Bilen bilir beni ve en küçük bir direktife bile tahammül edemem. Ben nasıl istiyorsam öyle yaşamalıyımdır ama... Erkek egemen, cinsiyetçi, ahlakçı bir toplumda yaşıyorsak, ben onların yani heteroseksist toplumun eline "koz" veremem. Ahlaksız olurum, ahlaksızca davranırım yani onların ahlak anlayışlarına ters düşecek şekilde davranabilirim... Çünkü benim için cinsellik veya çıplaklığın ahlakszılıkla alakası olamaz ve cinselliğimi nasıl yaşayacağım da ancak ve ancak benim tasarrufumdadır. Yasalar bile etkileyemez benim doğal yaşam biçimimi ammaa... Açık ve net konuşalım arkadaşlar lafı fazla dolandırmadan. Eşitlik ve özgürlüğün olmadığı bir toplumda, insanlara bedenini satarsan, onlar senin hakkında ne düşünür biliyor musunuz; her zaman satın alabilecekleri, istedikleri gibi davranabilecekleri bir mal gibi düşünürler seni. Para ödüyorlar ya... Sen metalaşıyorsun artık ve onların gözünde parayla satın alınabilen bir malzemesindir. Kızabilirsiniz bana ama durum bundan ibaret ne yazık ki. Seks işçisi denilince tekstil sektöründe çalışan asgari ücretli bir işçi gözüyle falan bakılmayı mı bekliyorsunuz ahlakçı ve cinsiyetçi bir düzende? Ben ahlakçıların ve cinsiyetçilerin gözünde en ahlaksızı ve de ot gibi cinsiyetsiz biri olmayı göze alablirim ama bir insana para karşılığında kumandayı teslim edemem. Gerçekten bir insanın bedenini ticarileştirmesi, senin harcanman için yeterli bir sebep olabilir bahsettiğim bir düzende. Mesela bana, bir insan, "paramı ödedim, istediğim yapmak zorundasın" diyemez, dedirtemem bunu kendime saygımdan dolayı ve de içinde yaşadığım düzenin konuya bakış açısını bildiğimden. Özgürlüktür benim yaşama sebebim. Benim ben olmam, sadece ve sadece özgür olmamla alakalıdır. Demem o ki, ahlakçı bir toplumda seks işçisi bir kadın olarak, travestiler-transseksüellere bakış açısını değiştirmemiz söz konusu bile olamaz. Yanlış anlaşılmasın... İstediğiniz kılığa bürünebilirsiniz, istediğiniz şekilde yaşayabilirsiniz, hatta içimizden geldiği biçime bürünerek kendimiz sokağa taşımamızı ısrarla savunanlardanım ahlakçı bakış açısını kırabilmek adına ama metalaşmak teslimiyetçilik olarak algılanacaktır homo/transfobik bir dünyada. Bakınız tekrar söylüyorum; benim derdim kimin ne yaptığı veya yaşam biçimini nasıl idame etmek istediği değil... Ben mesela bırakın seks işçiliğini hiç çalışma taraftarı bile değilim ama ahlakçı ve cinsiyetçi bir dünyanın zihniyetini tahmin edemiyor musunuz? Adamlar bırakın beden satın almasını, 3 kuruşluk bir şey veya hizmet satın alıyor, para verdim diye öyle bir havalara giryor ki; isanlığını unutuyor. İşte öyle bir dünyada bedeni para karşılığı ticari bir unsur haline getirmek çok riskli. Keşke seks işçilerinin düşünüldüğü, her kimin ne yaparsa yapsın, nasıl yaşarsa yaşasın sadece can güvenliklerinin değil tüm yaşamları boyunca sosyal güvencelerinin de sağlandığı bir seviyeye gelebilsek. Ama... Gerçekten şu aşamada kendimizi koruyacak şekilde yaşamak için çaba sarf etmeliyiz... Umarım iyi niyetimi anlayabilmişsinizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder