1 Kasım 2016 Salı

İnsanlar neden dövme yaptırır?


Ben vücut deformasyonunu bedene saygısızlık, doğaya ihanet olarak görüyorum. Çünkü böyle bir şeye ihtiyaç hissetmiyor mesela benim psikolojim. Mesela beni asla iyi hissettirmez dövme. İyi hissettriecek nasıl bir katkı sağlayabilir ki? Güzellik mi, özgüeven mi, ne? İnsanlar neden dövme yaptırırlar..? İlgi çekmek için mi, özgüvensizliğin bir yansıması mı, moda olduğu için akımın dışında kalmamak adına mı, mazoşistlik mi, veya ne? Görsel ilgi bir içi boşluk değil midir? İnsan donanımıyla ilgi çekse daha anlamlı olmaz mı? Bana kompleksli insnalar dövme yaptırıyorlarmış gibime geliyor. Çünkü sağlıklı insanların uğraşacağı daha yaratıcı ve faydalı işleri olur. Moda ise, moda dediğimiz şey, biri ne yaptırıyorsa hurra herkesin yaptığı bir şey olmamalı. Yakışır mı dövme insana gerçekten? Bana itici geliyor. Ben dövmeli bir bedene dokunmak istemem. Soğuk... Çünkü o deri doğallığını yitiriyor dövmeyle. Yaptıran kişinin kendini yapay bir şekilde iyi hissettiriyor olabilir ama karşı tarafa silikon bir memenin hissettirdiğindan farklı bir şey hissettiremez diye düşünüyorum. Ama şöyle bir gerçek var şekilci dünyada; dövmeli insanlar, insanlara çekici geliyor. Gelmese herkes dövme yaptırmaz zaten. Biraz da bu insanların, yani bedenine acımasız davrananların, yani dövmeyi sevenlerin mazoşist olabileceğini de düşünüyorum. Çünkü bazı isanlar gerçekten vücudunun zarar görmesinden bırakın rahatsız olmayı, onu bir nişan olarak görenler bile olabiliyor. Düşünseniz ya, insanlar vücutlarına tepeden tırnağa dövme yaptırabiliyorlar, olmadı sildiriyorlar, olmadı üstüne kapatmak için bir kat daha dövme yaptırıyorlar falan, filan. Bu, mantık ve aşk arasında aşkı tercih edenlerin duygularını hunharca yıpratmaları gibi bir acımasızlık bana göre. Oysa insan duygularına da, bedenine de itina göstermeli. Bu konuda başka açıklaması olan varsa bana yazabilir. Benim bildiğim ve düşündüğüm bu. Laf olsun diye yaptıranlar da var, sevdiğine sevgisinin göstergesi olarak dövme yaptıran da... Sevgi kalbe kazınandır, ispat edilecek bir şey değil... Bu uç noktalara piercing taktırmakla da aynı şey; yani aksesuarsal bir şey. Tabi aksesuara hiç ihtiyaç hissetmeyen ben, bütün bunları anlayamayabilirim. Saat bile takmam, pantolonum düşmedikten sonra kemer bile... Aklıma gelmişken cinsel bölgelerine dövme yaptıran, piercing taktıranlar falana var... Bunlar cinsel cazibeyi arttırmak için mi? Tabiiki de. Kısaca ilgi çekmek de diyebiliriz bütün bunlara. Mesela çok dar kot pantolon giyip götcebe telefon sokuşturanlar gibi. Cep de minicik, telefon ha düştü, ha düşecek. Ayy, buna-ilgi çekmeye kilotunu göstermek için donu neredeyse yere düşecek erkekleri de katabiliriz. Bu da eşcinsellik aslında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder