28 Kasım 2016 Pazartesi

Eleştirenler tarih oldu, Aleyna Tilki 150 milyon!


Aleyna Tilki, genç yaşında gösterdiği başarı yüzünden hazmedemeyip hedef gösterenlere, 2016 yılında klibinin bir kaç ay içersinde 150 milyon tıklanmasıyla en güzel cevabı vermiş oldu. Bu öyle böyle bir tıklanma değildi; kendisini dünya listelerine sokan bir izlenme oranıydı. Eleştirenler tarih oldu ama Aleyna Tilki dinlenmeye devam ediyor. Bundan sonra ne olacak? Daha 16 yaşında müziğe aşık bir genç kızın yolu elbette zirve olacak. Justine Bieber ve Selena Gozmez'den 10 gömlek üstün olan bir yetenek elbette başarıyı en zirveden yakalayacaktır. Herkes ayılıp baylsa da be ne Lady Gaga'ya ısınabildim ne de benzerlerine, hele Justin Bieber ve Selena Gomez'leri tanımıyorum bile. Ne söyledikleri şarkı şarkı, ne de kendileri şarkıcı. Benim müzik dinleme oranım % 99 radyolardan dünya müzikleri, yani Türkçe'ye göre yabancı müziktir. Dinlediğim Türkçe müzikler hem renk, hem kendi kültürümüz, hem de iyi şeylerdir. Kabul ediyorum müziklerimizin aranje olarak falan evrensel(Evrensellik de göreceli bir kavram. Gümbür gümbürlükten bahsetmiyorum; aranjelerin deneyselliğinden falan bahsediyorum, farklı enstrüman kullanımının çok sesliğinden bahsediyorum, vesaire) olmadığını ama onları da melodi veya yorum olarak, ses olarak bir yerlerden yakalayabiliyor insan yapıcı düşünürse eğer. Aleyna Tilki' de işte yabancı müzik dinlememe rağmen uluslararası standartlarda bir şarkıcı... Komple bir enerji fırtınası duruşuyla, bakışıyla, beden diliyle, aksanlı lisanıyla, farklı havasıyla, özgüveniyle, bilinçli gelecek planlarıyla, engellere sapasağlam duruşuyla, hedeflerinden vazgeçmemesiyle, yaşından olgun laflarıyla, aklıyla, bilgisiyle... Aleyna Tilki'ninki yüksek soundlu bir şarkı başarısı falan değil; Aleyna Tilki'nin bir bütün olarak başarısı; şarkı sadece Aleyna'nın varoluşuna bir aracı. Aynı şarkıyı hadi en beğendiğiniz isim söylesin bakalım ne olacak; aynı enerjiyi verebilecek mi? Sanmıyorum. 150 değil, 1 milyar tıklanma bekliyorum Aleyna'dan... Aleyna Tilki'yi kıyafetinden dolayı eleştiren ahlakçılara da cevabım; bu ülkedeki çocuk gelinler gerçeğinden çözmeye çalışsınlar ahlaka dair problemleri...

Daha çok takip edeceksiniz onu, çok düşüneceksiniz, çok konuşacak çok yazacaksınız hakkında... O bu ülkenin yeni Ajda Pekkan'ı olacak ama uluslararası olanından...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder