3 Temmuz 2016 Pazar

Denizli LGBTİ yoluna irtifa kaybetmeden devam ediyor


Denizli LGBTİ'nin yoluna "ailesiz" devam edeceğine dair paylaşımı görmüştür sanırım takip edenler. Neden bu noktaya gelindiği geçmişten günümüze uzun uzadıya da anlatılabileceği gibi, son olay üzerinden kısaca anlatılarak kimsenin kafası şişirilmeyebilir ve vakti çalınmayabilir de. Öncelikle bende yalan yoktur, ikincisi iftira-karalama asla olmaz, üçüncüsü her şeye pozitif yaklaşmak gibi bir huyum vardır, iyi niyetimi asla kaybetmem, bütün farklı düşüncelere rağmen bana bir adım atana ben bin adım atar ve yola devam ederim... Bugüne kadar da hep öyle olmuştur. Bizi bu noktaya taşıyan son olaya gelirsek... Aslında benzer olayları çok yaşadık...

Cuma günü toplantı için buluştuk her Cuma olduğu gibi. İki haftadır katılım sayısı 10-15'lerde kaldığı için, klasik toplantı girişi olan kimlik tanıtımlarından ve kendimizi tanırmaktan vazgeçtik ama mekan sahibi buna itiraz etti "her haftakinden neden farklı oluyor?" diye. Gerekçesi de bizleri dışarıya karşı, mesela polislere karşı falan savunmak için cinsel kimlik olarak bizleri bilmesi gerekiyormuş. Oysa açıklaMAmamızda bir kasıt yoktu ve açıklayabilirdik ama mekan sahibi bundan alınmıştı. Tepki vermedik, kavga olmadı... Sadece mekan sahibi haklılığını savundu uzun uzun... Toplantı sonunda da mekan sahibi, bir daha kendi mekanında kesinkes toplanamayacağımızı ifade etti... Ben de her toplantı sonunda çektirdiğimiz toplantı fotoğrafımızı, "... kafede son toplantımızdı" diye sosyal medya sayfalarımızdan paylaştım. O gece mekan sahibini katılımcılar olarak yumuşatmak için elimizden gelen çabayı göstermiştik oysa ama ikna edememiştik. Ertesi gün, aynı mekanda toplantı yapılabileceğine dair haber aldım. Eyvallah, hiç sorun yok şahsım adına. Hatta mekanına asla gelmesini istemediği bir LGBTİ birey için de gelebilir demiş.

Ama sonrasında arka planda ne olduysa bilmediğim öyle gelişmeler olmuş sanırım ki, ben topun ağzına konmuşum... Ben olayları çıkaran, ortamı karıştıran, mekan sahibini desteklemeyen kişi ilan edilmişim. Zaten istenmeyen kişi ilan edilmeme son olay bir bahaneden başka bir şey değil. Bugün bir telefon aldım oluşumda olan ve şu anda İstanbul'da ikamet eden, toplantılara birkaç ayda veya 2-3 ayda bir katılan bir LGBTİ annesinden. Ben oluşuma zarar veriyormuşum ve oluşumdan ayrılıp başka bir oluşum kurmalıymışım. Gerekçe de toplantı yaptığımız mekan sahibinin düşüncelerini desteklemiyor oluşummuş. Oysa mekan sahibininin düşüncelerini desteklememek veya mekan sahibiyle tartışma diye bir şey de yok. Toplantıda yer almayan ve konuya muvaffak olmayanların tek taraflı karalamasından başka bir şey değil olanlar. Hadi mekan sahibinin taleplerine karşı çıktık diyelim... 1. Toplantıyı nasıl ve ne şekilde yapacağımız mekan sahibinin tasarrufunda mıdır?, 2. Ben ve hedef gösterilen arkadaşımın cinsel kimliğini saklamak gibi bir derdimiz yok ki mekan sahibine açıklamamak gibi bir kastımız olsun?

Sonuçta Denizli'deki LGBTİ'ler yollarına hiçbir değişiklik olmadan Denizli LGBTİ olarak başka mekanda devam edecekler ve ekstradan Aileleri grubu oluşturulmuştur. Konu bundan ibaret kısaca... Konuyu merak edenlere duyurulur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder