10 Şubat 2016 Çarşamba

Damla samimi bir şekilde şarkı söylemeye devam ediyor


"Süper Aşık"tan sonra son günlerde Damla'nın yeni bir şarkı çalışması içinde olduğu sosyal medya hesaplarında dikkatimi çekiyordu. "Süper Aşık" ile beni 12'den vurmuştu Damla; 70'ler dönemi şarkılarını hissettiren şarkısıyla, görsel havasıyla... Denilebilir ki, sen Indie Pop ve Rock, Pop Caz, Operamsı şeyler seven biri olarak nasıl Türkçe Popu falan sevebilirsin... Ben alt yapısı iyi olan, emek verilen ama en önemlisi samimi bulduğum her şeyi severim. Müzikte de samimiyet çok önemlidir. Bir şeye olumsuz yaklaşmaktansa, içinde varolan güzellikleri yakalamaya çalışan biri olarak, müzikte de önyargısızımdır; beni iyi hissettiren her şeyi sevebilirim, dinleyebilirim; ne kaybedeceğim ki. Damla'yı da çok sıcak, çok samimi bulmuştum. Hatta Naim Dilmener sesi yok diye eleştirmişti. Müzikte ses tabiki de çok önemli ama şarkı söyleyebilecek kadar sesi olanların kendilerini müzikle ifade etmesi kadar güzel bir şey olabilir mi ki Damla'nın sesi beni rahatsız etmesi bir yana, dahası 70'leri yansıtan tınısıyla heyecanlandırmıştı. Yeni şarkısı "Düşün Beni" ile 90'lı yılların havasını estiriyor. Basların güçlü şekilde hissedildiği, darbukanın insanın kanını kaynattığı ritmik şarkı sanki biraz "Of Aman" Nalan, biraz Pınar Aylin şarkıları lezzetinde olmuş gibi. Bazen klipler şarkıları sevmemize sebep olur, bazen de şarkılar klipsiz daha güzel olur... Ben her iki şekilde de dinledim ve rahatsız edici hiçbir şey bulamadım bu şarkıda; her iki şekilde de sevdim. Damla'dan aslında 10 şarkılık bir albüm beklerim ama albüm yapınca aynı sıcaklık hissedilebilir mi bilmiyorum. Çünkü albüm yapmak bayağı meşakatli bir iş ve her şarkıya aynı oranda emek verilmeyebiliyor. Ticari anlamda da albümlerden bir getiri olmayınca, belki de single günümüzde en mantıklısı. Bence ara ara şarkılar çıkartılıp, sonra bir albümde toplanabilir diye düşünüyorum. "Düşün Beni" dinledikten bir süre sonra sıkılabileceğin bir şarkı olmasının aksine bıkmadan dinlenebilecek bir şarkı; bilgisayarımda defalarca döndü ve her seferinde keyifle dinledim. Türkçe müzik arşivimde severek dineleyebileceğim bir şarkı daha oldu. Başarılar sevgili Damla...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder