15 Eylül 2015 Salı

İnsanlar neden sigara içer?

Benzer görüntülerle sürekli karşılaşıyorum da, bugün karşılaştığım durum, bu konudaki düşüncelerimi dile getirmeme vesile oldu...
Büyük ihtimal 20 yaş altı, 17-18 yaşlarında bir erkek çocuk...
Elinde sigarayla yürüyor yolda...
İçiyor yani...
Bunların tutuşları da doğal sigara içilirkenki tutma şeklinde değil...
Kanatlar kabarık şekilde yürünürken, sigara da hafiften gösterme pozisyonunda, "bakınız ben erkek oldum" dercesine...
Neden sokakta içiliyor, neden sigara gösterilme pozisyonunda..?
Dediğim gibi erkekliğe ilk adımlar atılıyor...
Konuyu uzatmama gerek yok...
Erkek egemenliğinin çok cinsiyetçi biçimde yaşandığı toplumlarda, erkeklik mertebesine uşatıran bazı edinilimiş davranışlar, tarzlar, yaşam biçimleri vardır...
Sigara da bunlardan biridir...
Büyümeye ilk adım atmalarda, erkek çocuklar mutlaka sigaraya başlar...
Neden başlarlar..?
Bir ihtiyaç mıdır sigara..?
Neyin tamamlayıcısıdır, neyin eksikliğini gideren bir şeydir..?
Neden başlanır sigaraya?
Yetişkinliğe, özellikle erkekliğe başlangıcın ifadesi değil midir?
Sigaranın psikolojik olarak rahatlattığı falan söylenir...?
O yaştaki çocuk neyin psikolojisini rahatlatmaya çalışacak?
Fazla uzatmayalım lafı...
Sigara, erkeklikle özdeşleşmiş özgüven aracı gibi bir şeydir...
Sigara içenler erkek olmuş, yetişkin olmuş gibi bir durum söz konusudur, veya öyle düşünülür...
Belki de altında aileye bir başkaldırı da yatıyordur...
"Bakın ben erkek oldum, artık bana müdahale edemezsiniz..." anlamında...
Yoksa bir çocuk durduk yerde tadını bilmediği, bilse bile hiçbir tadı olmayan, insana hiçbir faydası olmayan bir şeye niye ihtiyaç duysun ki..?
İçenler bile niye içtiklerini biliyor mu..?
Kendi olamamış, kendisinin arkasında durabilecek psikolojiye sahip olamayan özgüvensiz kişiliklerin tırnak yemesi gibi bir şey olarak da düşünüyorum ben bu maddenin içimini...
Ben içmeyince ne kaybediyorum..?
Benim yaşadığım sıkıntıları, bir eşcinsel olarak erkek egemen dünyada hiç kimse yaşamamıştır...
Ben niye sigara içmiyorum..?
Çünkü sigaranın beni psikolojik olarak rahatlatmayacağını da biliyorum, erkek olmak gibi bir derdim de yok...
Kadınlar niye mi içiyor..?
Onlar biliyor mu gerçekten niye sigara içtiklerini..?
Sigara içince insan rahatlar diye bir koşullanma da var sanırım...
Hadi öyle bir şey var diyelim...
Psikolojik zayıflığına, sigaranın zararıyla fiziksel zayıflığını da ekleyince çok mu güçlü olacaksın..?
Biraz mantıklı düşünelim diyorum eğer kendimize azıcık da olsa saygımız varsa...
Adam kendisi sigara içiyor, çocuğu içince kızıyor...
Adam kitap okumuyor ki, çocuğu babasına özenip de kitap okusun...
Adam toplumsal cinsiyete göre yetişmiş, çocuğunun da erkek olma konusunda kaygısı olacaktır elbet.
Eşcinsel çocuk mesela, ailesinin, toplumun eşcinselliğini takdir etmeyeceğini bilerek yetişiyor...
Hal böyle olunca erkek olurken bu yolda kaygısı da olacak, erkek olmak için çabası da elbette...
Eşcinsellik sonradan olunur deniyor ya...
Asıl erkeklik sonradan olunan bir şeydir...
Toplumsal erkeklikten bahsediyorum...
Toplumsal erkekliğe göre de ne cinsel yönelimin, ne de cinsiyet kimliğinin önemi vardır...
Zaten toplumsal erkeklik dışındaki kimlikler bilinmiyor ki...
Biyolojik cinsiyete yüklenen toplumsal cinsiyet rolleri var olarak biliniyor sadece ve onun dışındaki hiçbir kimliğe saygı gösterilmiyor o yüzden...
Hatta erkek egemen toplumlarda heteroseksizmin çıkarı için ahlak ve namus gerekçesiyle kadınların bile erkek gibi yetiştirildiği bir dünyada yaşıyoruz...
Belki kadınlar da varoluş için sigara içiyorlardır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder