22 Temmuz 2015 Çarşamba

Türkiye'nin Yıldız'ı Tilbe 2015'te 5'te 5 tam 12'den vuruyor bizi!

Bugün tehlikeli bir şey yaptım. Her yere bisikletle gidiyorum ya... Yüzme saatime de bisikletle gidiyorum haliyle. Yıldız Tilbe'nin de yeni albümü çıkmış. Albüm değil aslında EP (Extended play veya EP, ortalama bir albümden daha kısa, genellikle 4-5 şarkı içeren kayıtlardır ya da underground albümler EP olabilir. Süresi genellikle yarım saatin altındadır. Wikipedia). Artık ülkemizde tek şarkılık çalışmalara bile albüm deniyor. Saçma! Bir de TDK'nın verdiği isimlerle anılıyor ya bazı şeyler; mesela single'a tekli deniliyor; çok komik! İşte yüzme saatim gelmiş ama Yıldız Tilbe'nin yeni çalışmasını dinlemem gerekiyor ve ilk defa bisiklet üzerinde müzik dinlemeye karar veriyorum ve trafiğin olduğu bir yolda gideceğim. Dediğimi de yapıyorum. 5 şarkılık çalışma, yani EP yüzme havuzuna varıncaya kadar sürüyor. Dönüşte de eve gelinceye kadar dinledim... Ama tek kelimeyle bayıldım, hatta ayaklarımı yerden kesti diyebilirim. Yıldız Tilbe'yi sevince, insana her şarkısı iyi geliyor. Çünkü Yıldız Tilbe'nin her şarkısı Yıldız Tilbe demek zaten. Çünkü söz ve müzikler Yıldız Tilbe'ye ait. Düzenlemeler de sanki Yıldız Tilbe'nin ruhuna uygun yapılıyor. Bu çalışmada bahsedilecek konu şarkıların düzenlemelerinin şarkıların yapısına uygun olmaları ve şarkıları keyifle dinlenebilir kılması. Çünkü Yıldız Tilbe'nin söz ve müziklerine ne denilebilir ki... Her şarkı güzel; Yıldız Tilbe bizi kendi alemine sürüklemeyi başarıyor gene. Yıldız Tilbe'ye neden doyamıyor, her çalışmasını heyecan ve keyifle dinliyoruz; çünkü doğal; hayatı kendi dilinde anlatıyor; Yıldızca, samimi bir şekilde...

Her şarkıyı sevdim ama en çok 5. şarkı olan "Gönül Vakti"ni sevdim. Şarkının soundu çok güzel, düzenlemesi çok güzel... Davul çok dozunda, gitarlar şarkıdaki Latin havasını çok güzel hisettiriyor, sintizayzır modern bir hava vermiş, keman şarkıyı resmen coşturuyor (Vanesaa Mae'in şarkıları gibi pop klasik), girişteki eloktra da harika... Melodiye zaten laf yok. Şarkının makamı ne olursa olsun onun tarzının belirleyicisi gerçekten düzenleme oluyor. Gerçekten güzel bir şarkı; ben çok beğendim.

Aslında "Yankılandı Aşk"ı daha mı çok sevdim ne... Tam bir pop olmuş. Yaylılar Batı tarzında kullanılınca da şarkıya Arabesk hava vermiyor ama bu şarkının fonunun trompet olması şarkıyı daha Pop yapmış. Şarkının ruhuna da trompet daha uygun düşmüş zaten. Tek kelimeyle zımba gibi bir şarkı. Çok merak ederim hep; şarkıların düzenlemelerine şarkıcılar ne kadar müdahale ediyor? Şarkıcı eğer besteciyse Yıldız Tilbe gibi, mutlaka fikir beyan ediyordur en azından; çünkü şarkı ondan çıkınca, ruhunu yansıtmasını isteyecektir elbet. Ya da düzenlemeciler şarkıya uygun kendi yaratıcılıklarıyla bir düzenleme yapıp şarkıcıya mı sunuyorlar? Klip çekilirse, Yıldız Tilbe'nin ruhunu görsel olarak da yansıtabileceği çok güzel bir şarkı.

Herhalde dillerde marş olacak şarkı "Cıs Yanarsın" olacaktır. Bilindik Yıldız Tilbe tarzında bir şarkı ama insanı içine çeken bir şarkı. Latin tarzı bu şarkıda da hissettiriyor kendini. Yıldız Tilbe'nin hareketli ve eğlenceli şarkılarında bile bir duygu oluyor. Nasıl her albümü, her şarkısı her tarz müziği yansıtıyorsa, duygu bakımından da çok zengin oluyor şarkıları.

"Aşkı İstemek" klasik olabilecek balladlarından. Oturmuş ve içinden geldiği gibi akıtmış gene duygularını. Duduk da mı kullanılmış şarkıda ne... Yaylılar Batı şeklinde. Yıldız Tilbe gerçekten bu sefer tam Pop olmuş. Bir ara şarkıları Arabesk diye Pop kanallarda yayınlanmamıştı...

Açılış şarkısı "Deliyim Aşkından"ı en sona bıraktığıma göre en az sevdiğim şarkı mı oldu acaba? Belki de çalışmanın en güçlü şarkısı, en genele hitap edecek şarkısı...

Kısaca şarkılar güzel, düzenlemeler en güzel... Rock var, Yıldız Tilbe ile özdeşleşmi aşkın pianosu var, Latin var, gitarlar döktürmüş, yaylılar çok mükemmel kullanılmış, şarkılarda belirgin Pop ifade var, her tarza dokunan bir yapısı var şarkıların hem sound, hem düzneleme, hem tür olarak... Duygu olarak da Yıldız Tilbe gibi çok zengin, çok çılgın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder