6 Haziran 2015 Cumartesi

Dengeleri iyi tutturabilmiş pop figür Gülben Ergen


Televizyon bizim evde 24 saat açık gibidir evde üçüncü bir kişi kalabalığı oluşturmak için ben kendim hiç izlemediğim halde... Bugün de Gülben Ergen'in konuk olduğu sabah kuşağı programlarından birinin yayınlandığı kanal açıktı tesadüfen... İzleyeyim dedim ve izledim de... Gülben Ergen zamanında dinlediğim ama şimdilerde ilgi alanım dışında kalan bir isim ama... Her popüler kültür kendi starını yaratır; Gülben Ergen de bu kültürün kanımca bir numaralı starı diyebilirim. Çünkü çok yönlü işler yapmış ve her yaptığı işi de ciddiye aldığı için başarıya ulaşmış. Ben magazini severdim çocukluğumdan beri; şimdi de şu anki bakış açıma uygun olarak takip etmekten keyif alıyorum. Yaşım gereği Gülben Ergen'in çıkış dönemini de bilirim... Sinema yıldızı yarışmasında falan ikinci olduğunu... Aklımızda en çok kalan ise, diğer popüler figürler olan Hülya Avşar ve Sibel Can ile atışmasıdır. Yaptığı işi ciddiye aldığından bahsetmiştim ya... Mesela müzik albümlerini, kendi müzik anlayışımız çerçevesinde titizlikle yapmaya çalışmıştır. Bunu bir de Demet Akalın'ın yaptığı söylenir. Yatırım yapıyorlar(mış) albümlerine... Ben aslında Gülben Ergen'in Nazan Öncel bestesi falan söylediği "Uçacaksın" albümünü severim. Ülkemizde başarıya ulaşan mı desek, daha geniş kitlelere ulaşan mı desek... İşte o tür albümlerin tarzına bakarsanız, Pop ile Arabesk'in karıştırıldığı albümlerdir. Nağmelerin Aarabesk olduğu, alt yapıda Batı enstrümanlarıyla beraber yerli enstrümanların da kullanıldığı albümler... Pop müziğini yerelleştirmek gibi bir şey... Hatta bence müziğimizi evrenselleştireMEmek gibi bir şey..! Yani ülkemiz sınırları dışına asla ve asla çıkamayacak bir tarz. Fantezi müzik... Gülben Ergen bu tarzı iyi tutturanlardan, hatta bu alanda 1 numara bile diyebiliriz. Demet Akalın'ın tarzı da aynı ama Demet Akalın'ınki Pop diye geçiyor. Sevmiyor muyuz; seviyoruz; çünkü talebe göre arz, arza göre talep; müziğimizi kısırlaştıran bir kısırdöngü... Gülben Ergen dizi oyuncusu da şarkıcılığının, televizyonculuğunun ve çok kısa sürse de mankenliğinin yanı sıra. Ben dramalarını izlemedim ama "Dadı" komedisini takip ettim zamanında. Ülkemizde "sitcom" denilen dizilerin en popüleri ve öncüsü bile diyebiliriz. Aslında sabah kuşağı programlarının da Seda Sayan ile birlikte en popüler ismi. Gülben Ergen'in bu konuda artısı, kendini düzgün cümlelerle ifade edebilmesi. Gülben Ergen içinde yaşadığımız kültürü baz aldığımızda, bu kültüre göre dengeleri iyi tutturabilmiş (mesela din ile laiklikte olduğu gibi) pop figürlerden ve halkla ilişkilerini iyi yönetirken, çizgisini doğru ilerletmeyi de başarabilenlerden. Sosyal medyayı da iyi kullanıyor... Diğer starlara baktığımızda, mesela Hülya Avşar ve Sibel Can'a, Seda Sayan'a göre bence daha başarılı. Hülya Avşar ve Seda Sayan televizyonculukta başarılı, Sibel Can müzikte ama Gülben Ergen hem müzikte, hem de televizyonculukta başarılı, komedide başarılı... Petek Dinçöz de ne kadar çok albüm yaptı ama... Dizilerde de çok oynadı... Aslında bayağı uzun süre sabah programları da yaptı... Gülben Ergen sayesinde diğer popüler sanatçılarımızı da dile getirmiş olduk... Seksenlerden günümüze koskoca magazin dünyamız bu beş isimle geldi geçti..! Aklıma gelmişken; magazin starı olmak için her şeyi yapmak mı gerekiyor; mankenlik, şarkıcılık, oyunculuk, televizyonculuk, dergi çıkarmak, kitap çıkarmak, değişik projelerde yer almak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder